Алекс Маркес стана световен шампион в Moto2, добавяйки тази корона към титлата си в Moto3 от 2014 г. От 2020 г. Маркес премина в екипа на Repsol Honda в MotoGP. Новакът при кралете съзнава, че ще се състезава заедно с брат си, осемкратния световен шампион Марк Маркес. Алекс е готов да се научи, да се адаптира и да се бори за отличието на Новак на годината. Той ще облече за първи път екипа от оранжево, тъмно синьо и бяло на Repsol Honda. Алекс Маркес обяви амбициите си за годината. А също и какво е чувството да си в бокса на най-емблематичния екип на MotoGP.

 

За първи път си с цветовете на Repsol Honda. Какво означава това за теб?

  • Това е сбъдната мечта. Невероятна чест е да нося тези цветове на екипа ми. Наистина съм щастлив от възможността да съм в MotoGP с екипа на Repsol Honda. Наистина съм горд. За мен е нова ситуация. Свикнах да виждам Марк в тези цветове, но не и аз! Той е специален.
  • Какво означава за теб да си новак в исторически тим като Repsol Honda?
  • Е, мисля, че за всеки новобранец е мечта или цел да бъде в заводски екип. След като спечелите първенството в Moto2, целта ви или вашето желание е да сте заводски пилот. При мен това се сбъдна. Да бъдеш в Repsol Honda – тимът с най-много история в падока на MotoGP, за мен е чест. Знам, че е предизвикателство, но е хубаво предизвикателство. От първия момент, когато осъзнах тази възможност. Сега се опитвам да се насладя на 100%.
  • Каква е целта ти за сезона?
  • Искам да съм новак на годината. Това е първата цел. Но е рано да говоря за позиции или нещо подобно. В момента съм съсредоточен върху адаптацията към мотора. Стремя се да добия повече чувство към машината, за да изградя увереността си. Преди състезанието в Катар ще мога да видя малко по-добре каква е реалната ми позиция и какво можем да направим от първото състезание.
  • Какво беше чувството да си за първи път в бокса на Repsol Honda, като знаеш, че си заводски пилот?
  • Наистина е нещо специално. Стомахът ми се сви, когато обличам кожения екип, влизам и виждам отбора си и знам, че това е моят отбор. Двата мотора в бокса, предизвикаха специални чувства по време на първия тест. Сега в Малайзия мисля, че всичко ще бъде по-контролирано, по-малко нервно и по-спокойно. Отборът вече много ми помогна да се отпусна на Херес.
  • Ще бъдеш един от най-високите ездачи в MotoGP. Смяташ ли, че това може да ти помогне?
  • Да бъдеш висок, може да има някои предимства. Може би при движение на тялото и как можете да използвате теглото си. Може на мокро да е малко по-лесно, но вероятно има и недостатъци. Някои неща могат да бъдат по-трудни. Но трябва да живеете с това. Трябва да бъдете силни там, където можете и да губите възможно най-малко време, където сте по-слаби.
  • Ще бъдеш новак. Но това, че си пилот на Repsol и HRC, не е нещо ново за теб. Завръщаш се в миналото си, като пилот в испанското първенство и Moto3. Как се чувстваш?
  • Представете си, че такива неща могат да се случат. Най-добрите ви мечти стават реални, но е трудно. Има много часове тренировки, много състезания, много неща, които могат да се случат в кариерата на ездача. Започнах в испанското първенство с Repsol, където спечелих през 2012 г. и беше наистина специално. Тогава през 2014 г. стартирахме нов проект с Honda Moto3 и HRC. Заводът беше зад мен и беше невероятно да спечелим още първата година от стартирането на проекта. След всички тези години да се върна в Honda е мечта, с нетърпение очаквам да работя с тези невероятни хора, с този производител и разбира се с Repsol.
  • За първи път в историята двама братя ще споделят един бокс и един отбор в MotoGP.
  • Това е специален момент, специална година. Но ние трябва да сме естествени и да подходим към нея като към нормална ситуация. Знаем, че сме братя, но вътре в екипа трябва да бъдем професионалисти. Ние сме различни ездачи. Всеки от нас има свои екипи. Трябва да работим по свой начин. Със сигурност за мен е предимство да имам шесткратен световен шампион в MotoGP в бокса си, защото мога да видя много данни от него. Да разбера как трябва да карам машината на Honda, да открия нейните тайни. Ще се опитам да взема цялата информация от него и от всички състезатели на Honda. Ще се опитам да науча колкото е възможно повече.
Сподели