
С последния старт за сезон 2023 в AMA Pro Motocross на Айрънмен Рейсуей в Индиана, завърши четвъртия перфектен сезон в историята на американския мотокрос. В 11-ия и последен кръг Джет Лоурънс от Team Honda HRC спечели победи в маншовете 21 и 22. Така постави финала на един от най-запомнящите се шампионати, на които спортът някога е бил свидетел.
В клас 250, Хънтър Лоурънс от отбора на Honda HRC завърши с исторически подвиг за австралийското дуо. Това се първите братя, които взеха всяка съответна титла. Като капак на всичко, Honda стана първият производител, успешно спечелил всеки шампионат в рамките на един сезон след триото титли в Monster Energy Supercross по-рано тази година.
Клас 450
Предпоследният манш за сезона за клас 450 започна с невероятен старт на Джет Лорънс, който лесно грабна холшота пред Арън Плесинджър и съотборника си Чейс Секстън от Honda HRC. Горещо темпо в началните обиколки доведе до това, че Лорънс излезе на преднина от 1,7 секунди, докато Секстън успя да се пребори с Плесинджър за второ място.
Дуото на Honda беше в собствено състезание и лесно се дистанцираха от останалата част от терена. Зад тях Джейсън Андерсън атакува и изпревари Плесинджър.
Лоурънс се наслади на още един манш като лидер от старта до финала. Това бе победа в манш 21 след пресичане на линията с 5,8 секунди пред Секстън, а Ферандис беше трети. Андерсън го последва на четвърто място, докато Плесинджър закръгли челната петица.
В последната надпревара за сезона, Ферандис грабна холшота пред Лорънс, Секстън и Плесинджър. Само няколко завоя след началото на състезанието Ферандис катастрофира тежко, което сложи край на състезанието на французина и предаде лидерството на Лорънс, докато Секстън и Плесинджър се настаниха съответно на второ и трето място. Така, с тримата начело завърши и маншът.
Това беше най-доминиращият и впечатляващ сезон за новобранец в историята на клас 450. В него Джет Лорънс да се присъединява към елитната компания с най-рядкото постижение в спорта. Той става едва третият състезател за 52 сезона, останал непобеден, присъединявайки се към Залата на славата на AMA и към Рики Кармайкъл, който има два перфектни сезона, и Джеймс Стюарт. 11-те победи в кариерата на Лорънс вече го поставят на 15-о място за всички времена, след като се е състезавал само един сезон.
Това бе 6-о състезание за сезона, в което Чейс Секстън стана втори (2-2). Така завърши едно впечатляващо лято за шампиона по суперкрос, въпреки че пропусна три кръга поради контузия. Той не успя да се качи на подиума само веднъж в осем старта. Плесинджър завърши общото класиране на трето място (5-3).
Във финалната равносметка на клас 450 Лоурънс е със 151 точки пред Ферандис. Плесинджър постигна най-доброто си класиране в кариерата във висшия клас на трето място.

Клас 250
Първият манш бе спечелен от Джо Шимода. Това бе най-доброто каране в отделен старт за сезона на японския състезател. Тя бе 7-а победа в кариерата му.
Хънтър Лоурънс тръгна от средата на колоната напред, за да стане 5-и. Това му донесе и титлата, тъй като основният му конкурент Джъстин Купър финишира 13-и. Това не му бе достатъчно, за да попречи на Лорънс да спечели шампионата.
Вторият манш от клас 250 донесе нова победа за Шимода. В първия си манш като шампион Лорънс се наслади на момента и финишира на 9-о място.
Шимода за първи път спечели двата манша. Това бе третата победа в кариерата му. Докато Шимода приветстваше победата, Лоурънс беше този, който се наслаждаваше на празнуването на шампионската титла. Австралиецът-ветеран постигна седем победи през лятото и осем подиума, за да завърши сезона с разлика от 20 точки пред Джъстин Купър.
Отборът на Honda HRC вече е в тригодишна победна серия от титли в клас 250 след последователните корони на Джет Лорънс през 2021 и 2022 г.
