Актуализации на модела: Универсалният спортен мотоциклет със средно тегло  на Honda е снабден 41-милиметрова вилка с разделени функции на Showa, плюс съответстващ на EURO5 за високооборотен четирицилиндров двигател. Другите актуализации включват подобрено табло LCD, преработени фаровете, USB гнездо тип C под седалката и актуализирана графична обработка.

Съдържание:

  1. Въведение

2 Преглед на модела

3 Основни характеристики

4 Аксесоари

5 Технически спецификации

 

  1. Въведение

Моделът CBR650F на Honda бе пуснат през 2014 г., заедно с голия CB650F. Той дойде с четирцилиндров двигател в средната категория. Повече бе насочен към  спортната част  от „спорт туринг“ сегмента . През 2017 г. той получи по-внушителен стил, подчертавайки повече двигателя, плюс максимално увеличение на мощността, предна вилка Showa Dual Bending Valve и ревизирани спирачни апарати на Nissan.

За своята еволюция през 2019 г. CBR650F се превърна в CBR650R. Надстройката от „F“ на „R“ показва още по-мощен вид мотоциклет със спортни способности, предназначени да бъдат използвани и за удоволствие на улицата.

В процеса на трансформацията си CBR650R умишлено се превърна в рядка порода. Стана четирицилиндров спортен мотоциклет, който осигурява удоволствие и адреналин на RR машината, но с достатъчно практичност и разумни текущи разходи. Така го превърна жизнена опция за всекидневен транспорт, като се допълва от забавление през уикенда.

Това е посока, която бе добре приета. През дебютната си 2019 г. CBR650R беше вторият най-продаван спортен мотоциклет  в Европа. За 2021 г. CBR650R продължава своето развитие с подобрения в детайлите, препоръчани от потребителите и основен ъпгрейд за предното окачване.

  1. Преглед на модела

Основната новост при актуализацията на CBR650R е приложението на 41-милиметровата вилика Showa Separate Function Big Piston USD. Това е висококачествено окачване, което допълнително повишава способността за управление на мотоциклета.

 

Съответствието двигателя с  EURO5 е постигнато без загуба на максимална мощност. Други подобрения включват подобрената видимост за LCD дисплея, нови рефлектори на фаровете и USB Type-C гнездо за зареждане под седалката. Новите странични панели и стойката за регистрационния номер са незначителни козметични промени.

CBR650R ще се предлага в две преработени цветови опции: Matt Gunpowder Black Metallic вече се отличава с дискретни сребърни (вместо червени) линии на акцент, добавяйки към привлекателността на „стелт“, докато версията Candy Chromosphere Red използва остри черно / бели графики като много по-силен визуален контрапункт от страната на обтекателя (б.р. това е допълнително, в сравнение с предишния дизайн), резервоар за гориво и задна седалка.

  1. Основни характеристики

3.1 Шаси

 

  • Нови вилки с голямо бутало с отделна функция Showa (SFF-BP) USD
  • Четирибутални, радиално монтирани спирачни апарати и плаващи дискове
  • 120/70-ZR17 и 180/55-ZR17 предни и задни гуми

Стоманената рамка с диамантена структура използва пресовани шарнирни въртящи се плочи и двойни елипсовидни ребра с баланс на твърдост. Специалните настройки осигуряват балансирани характеристики на управление, с високи нива на обратна връзка на водача. Рейката е настроена на 25,5 ° с ход от 101 мм и междуосие от 1450 мм. Собственото тегло е 208 кг.

Вилката е Showa SFF-BP USD 41 мм. Сериозните подобрения са в амортисьор за разделяне на налягането в едната тръба на вилката и пружинен механизъм в другата. Те осигуряват високи амортизационни характеристики и по-малко тегло. Заедно с използването на по-голямо бутало резултатът е повишено усещане, абсорбция и контрол. Еднотръбният моношок е регулируем за 7-степенно предварително натоварване на пружината. Той работи директно върху извитата гравитационно отлята алуминиева люлка.

Четирибуталните радиално монтирани спирачни апарати работят на 310 мм плаващи вълнообразни дискове. Отзад е еднобутален заден апарат и 240 мм диск. ABS е с двуканална система.

На летите алуминиеви джанти отпред се монтира гума с размер 120/70-ZR17 , а отзад тя е 180/55-ZR17.

3.2 Стайлинг и оборудване

  • Нови странични панели и заден калник
  • Преработени рефлектори на фаровете
  • LCD дисплеят вече е по-лесен за четене; USB гнездо тип C под седалката

Със своя четирицилиндров силов агрегат, ясно показва, че CBR650R, със своята рамка увеличава чисто спортната привлекателност. Двойните LED фарове излъчват проницателен, безкомпромисен поглед. Те са с нови, посилни рефлектори за 2021 г. Горните и удължените долни обтекатели съчетават мускулатурата с тънки линии и ъгли. Седалката също е компактна и съкращава задната част на машината. Новите странични панели подчертават минимализма, както и стоманеният заден калник. Агресивната позиция за каране започва с фиксираното кормило, в съчетание с изместените назад стъпенки. Вече има и USB Type-C гнездо, разположено под седалката, за лесно зареждане на мобилно устройство. Височината на седалката остава 810 мм. Стилните LCD инструменти включват индикатори Shift Up, Gear Position и Peak Hold. За 2021 г. четливостта е подобрена с промяна на LED ъгъла и размера на шрифта.

3.3 Двигател

  • Максимална мощност 70 кВт, въртящ момент 63 Нм с опция 35 кВт за A2 лиценз
  • Контрол на въртящия момент на Honda (HSTC)
  • Пълно съответствие с EURO5

Четирицилиндровият 649-кубиков двигател DOHC с 16 клапана е настроен да създава възможно най-чистите, най-приятните средно големи характеристики, с класически бърз в целия обхват на оборотите и много мощен в горния оборотен диапазон,  с което четирицилиндровите редови мотори на Honda са известни. Максимална мощност от 70 кВт достига при 12 000 об/мин., а върховият въртящ момент е 63 нМ при 9500 об/мин. Мотоциклетът лесно се преобразува на  35 кВт, като го прави достъпен за притежателите на категория A2.

При актуализацията за 2021 г. единствените промени в спецификацията на двигателя са за съответствие със стандарта EURO5. Това изисква ревизии на ECU, леглата на клапаните, времето за всмукване, изпускателната тръба, катализатора и шумозаглушителя, както и коляновия вал.

Директното задействане на гърбицата прави компактна цилиндрова глава. Диаметърът и ходът на буталото е зададен на 67 x 46 мм с повишена компресия от 11,6: 1. Използват се иридиеви свещи и двойни въздуховоди, от двете страни на резервоара за гориво. Те захранват въздушната кутия и издават гърлен всмукващ рев.

Асиметричните чела на буталата намаляват до минимум контакта с отвора и триенето. Външната повърхност на цилиндричните втулки намалява разхода на масло и триенето с подобрен топлообмен. Тихата SV верига намалява триенето чрез използване на ванадиево покритие върху нейните щифтове. Вътрешните канали за вода в главата на цилиндъра премахват необходимостта от повечето външни маркучи.

Двигателят използва компактна вътрешна архитектура, подредена шестстепенна скоростна кутия и разположение на цилиндрите, които са наклонени напред с 30 °. Приплъзващият съединител улеснява превключването на предавките, докато управлява блокирането на задните колела при интензивно спиране и бързо превключване надолу. Honda Selectable Torque Control (HSTC) е оборудван за управление на сцеплението на задните колела. Може да се изключи, ако ездачът реши да кара без него.

Разходът на гориво от 20.4 км/л (режим WMTC) дава обхват от над 300 км от резервоара с обем 15.4 л.

  1. Аксесоари

 

За CBR650R се предлагат редица оригинални аксесоари на Honda:

 

Предни калници, странични капаци, капак на седалката (алуминиеви части или алуминиеви вложки)

Ивици на колелата

Чанта за резервоар и чанта за седалка

Бърз превключвател

Висок екран – изчистен или опушен

Отопляеми ръкохватки

 

Сподели