- Четиритактов, 75° V3 двигател, оборудван с електрически компресор за осигуряване на значително увеличение на въртящия момент през ниския до средния диапазон, независимо от оборотите на двигателя
- Новоразработен за мотоциклети с по-голям обем
- Компактни и изключително тънки размери с огромен потенциал за нов модел
Заедно с електрическите концепции EV FUN и EV Urban на Honda, на EICMA 2024 бе представена още една. В нея инженерите за научноизследователска и развойна дейност на Honda са приложили малко иновативно мислене за това как ще изглежда следващото поколение високоефективни двигатели с вътрешно горене (ICE) с висока мощност.
И проектира нещо много специално. Двигателят V3 с водно охлаждане 75° е новоразработен за машини с по-голям работен обем. Той е проектиран да бъде изключително тънък и компактен. Агрегатът разполага с първия в света електрически компресор за мотоциклети, който е в състояние да контролира компресията на входящия въздух независимо от оборотите на двигателя. Това означава, че висок въртящ момент може да бъде доставен дори от по-ниски обороти.
В допълнение, електрическият компресор позволява висока степен на свобода на разположение на всички компоненти в ограниченото пространство, налично на мотоциклета и ефективна централизация на масата. Освен това не изисква интеркулер.
Тези, които са запознати, ще си спомнят последния път, когато Honda имаше V3 двигател за пътя. Това беше основополагащият двутактов NS400R от средата на 80-те години.
Сега, 40 години по-късно, и в един напълно различен свят, потенциалът на тази нова посока е очевиден, със спиращи дъха възможности по отношение на предстоящите модели. Развитието ще продължи към масово производство и към целта на Honda да позволи на клиентите да изпитат още повече уникалната радост от карането.