
F.C.C. TSR Honda France направи най-добрия възможен старт в защитата на титлата си в Световния шампионат по издръжливост на FIM с победа в драматичната надпревара 24 часа на Льо Ман. Българският пилот Мартин Чой завърши на 11-о място за своя тим Motobox Kremer Racing от Германия.
Тази година 24-часовата надпревара с мотоциклети завърши с най-голямото присъствие на зрители от 2011 г. насам – 77 200 души. Мартин Чой направи успешно каране в Льо Ман при рекордното си седмо участие. Надпреварата на пистата „Бугати“ приключи за българина с престижното 11-то място в крайното класиране в клас Супербайк. Нашият състезател беше в отбора на Motobox Kremer Racing от Германия. Негови съотборници в тежката мотоциклетна битка бяха Кристиан Наполи и Даниел Рубин. Тимът му успя за цялото денонощие да измине 785 обиколки на пистата , като тримата направиха средно по 260 тура за 24 часа.
Екипът на F.C.C. TSR Honda France бе в състав Майк Ди Меглио, Джош Хук и Алън Течър. Те се обединиха, за да извоюват победа на Honda CBR1000 RR-R с №1. Моторът бе оборудван с гуми Bridgestone, пред наблюдаващия Джино Реа. Британецът беше част от F.C.C. Съставът на TSR Honda France завърши 3-и в миналогодишното състезание, но продължава да се възстановява от сериозни наранявания на главата, получени при катастрофа в 8-те часа на Сузука миналия август.

Реа получи почести от състезателите на EWC и техните екипи, докато тръгваше на изключително емоционална парадна обиколка малко преди 46-тото 24 часа на Льо Ман да започне. След това той проследи надпреварата на бившите си съотборници с голям интерес, преди да бъде награден с с трофея за висок дух в EWC „Антони Делайе“ за неговата невероятна решителност да не се отказва пред лицето на големи трудности. Делайе e спечели два пъти 24 часа на Льо Ман, но загуби живота си при тестове в началото на сезон 2017. Съпругата му и двете му малки деца присъстваха на Льо Ман, за да връчат наградата на Реа.
Междувременно за французина Ди Мелио и австралиеца Хук това беше третата им победа в 24-те часа. За Течър беше втората му в традиционното откриване на сезона на EWC на пистата „Бугати“.
Японският отбор премина през типично предизвикателно състезание ден и нощ, изпреварвайки YART Yamaha и BMW Motorrad World Endurance Team в преследването на победата с разлика от три обиколки. Вторият и третият класирани отбори се радваха на периоди начело на групата, но загубиха жизненоважни минути в бокса.