Невероятна доминираща победа спечели Team HRC в легендарното състезание за издръжливост „8 часа на Сузука“. Мотоциклетът #33 на Honda триумфира в 43-то 8-часово състезание на пистата, собственост на японската марка.

Победата на тримата пилоти на екипа – Тецута Нагашима, Такуми Такахаши и Икер Лекуона бе с повече от една обиколка в третия кръг на Световния шампионат по издръжливост на FIM. Те не само водеха през цялата дистанция – от първия до последния час, но стартираха от първа позиция, а Нагашима направи и най-бързата обиколка в състезанието – 2:06,934 със средна скорост 165 км/ч. Това бе 5-ата победа на отбора в това състезание и 28-а за Honda като производител.

В състезанието имаше късна драма и поява на автомобил за сигурност в последния час. Причината бе, че един от претендентите за титлата този сезон YART Yamaha, имаше контакт с мотора на Akeno Speed на завой 13. Така пилотът Марвин Фриц трябваше да „изкопае“ своята Yamaha от въздушните бариери край пистата, за да я върне обратно в бокса.

Проблемът за YART Yamaha подари повече точки на лидера в шампионата, №1 – Yoshimura SERT Motul. Отборът стана трети на подиума, като добави допълнителен актив във временното класиране.

На второ място беше машината на Kawasaki Racing на Джонатан Рей, Алекс Лоус и Леон Хаслам. Единствената причина за безпокойство в тима бе лоусайтът на Рей на завой 12 през четвъртия час. През останалото време тимът се движеше без проблеми, макар преди последния час да изоставаше с две обиколки.

Четвърти стана тимът на S-PULSE DREAM RACING – ITEC. След тях на 47,6 сек. бе екипът на TOHO Racing с Honda. Шести стана още един мотоциклет на Honda – Honda Dream RT SAKURAI HONDA. Така марката имаше три машини в топ 6. Последните три отбора обаче не са от постоянните участници в EWI на FIM.

Следващият при претендентите за титла и класиране през целия сезон – FCC TSR с Honda CBR1000RR-R Fireblade с Джош Хук и Майк Ди Мелио се придвижи напред в класирането, след като направи смяна на главния спирачен цилиндър, за да завърши на девето място.

Мотоциклет #88 Honda Asia-Dream Racing беше следващият от постоянните участници. Загхван Заиди, Гари Слим и Хелми Азуман се класираха със своя CBR1000RR-R на 11-о място.

Сподели