
След успешна квалификация в събота, състезателният ден в неделя донесе смесен късмет за Team HRC. Но пък беше с водеща в състезанието демонстрация на скорост на новия CR ELECTRIC PROTO. Това беше първото участие на Honda в официално състезание с електрически мотоциклет.
В сутрешната тренировка Трей Канард продължи безпроблемно темпото си от събота, за да стане втори на изцяло електрически #41, което направи своя глобален конкурентен дебют този уикенд.
След това дойде първия манш за новата прототипна машина на Honda. Това бе 8-и кръг от JMX (Японския шампионат по мотокрос). Първото състезание беше гладко, като Канард започна силно, навлезе в ритъм и пресече линията втори на борда на CR ELECTRIC PROTO. Тъй като обучението, развитието и в крайна сметка темпото продължиха да се подобряват през уикенда, Канард бе само на 0,7 секунди от най-бързата обиколка в манша.
Във втория манш Канард отново започна добре и изглеждаше готов да продължи да надгражда инерцията от уикенда, но ранна катастрофа със съперника му в първия манш Джей Уилсън за съжаление го отстрани от състезанието.
За третото състезание Канард се възползва по най-добрия начин от моменталния електрически максимален въртящ момент на Honda и отново стартира силно, повеждайки след първия завой. Всъщност Канард взе два от трите холшота с CR ELECTRIC PROTO.
Като започна да увеличава тази преднина от неговия съперник през уикенда, №27 – Уилсън, щеше да бъде перфектната кулминация на работата през уикенда върху CR ELECTRIC PROTO. Можеше да вземе първата победа на машината в нейния първи състезателен уикенд, но за съжаление, тъй като трасето продължаваше да става все по-разорано, Канард падна след 12 минути от 15-минутното състезание.
Независимо от това, бе осигурена възможност в състезанието да се проучи, развие и докаже прототипът на машината в разгара на битката за първи път. Това беше успешен и окуражаващ дебют за CR ELECTRIC PROTO. Този уикенд предостави ценни данни за продължаващото развитие на инициативата на Honda на изцяло електрически машини за мотокрос.