Двата олекотени офроудъра идват с много промени за 2021 г.

На сцената излизат новият CRF300L и версията му CRF300 RALLY. Мотоциклетът е по-лек, по-мощен и с множество подобрения в детайлите. Това е машина, която има всичко, за да бъде с двойно предназначение, какъвто беше CRF250L, но на по-високо ниво.

CRF300L има двигател с по-голям обем, ревизиран въздухозаборник, синхронизация на всмукателните тръби и изпускателна система, които извличат повече върхова мощност и значително по-силен въртящ момент в обхвата на оборотите. По-късите съотношения на скоростната кутия са допълнени с по-дълга 6-а предавка. Управлението на всякакъв терен е подобрено с ново подвижно рамо, увеличен пътен просвет, по-дълго окачване и преработена позиция на каране. За 2021 г. и има ясен и видим LCD дисплей с нови инструменти. Собственото тегло е намалено с 4 кг на 142 кг.

С 4 кг е намалена и масата и версията RALLY, която сега е 153 кг. Причината е в по-големия обем на резервоара за по-голям пробег. Седалката е по-висока и подплатена с каучук. Стъпенките имат гумени вложки, а кормилото използва вътрешни тежести.

Обемът на новия двигател е увеличен с 14% – от 250 на 286 куб. см. Сега, с 286-кубиковия агрегат, CRF300L произвежда 10% повече върхова мощност – 20,1 кВт @ 8500 об/мин и 18% повече въртящ момент – 26,6 Нм @ 6500 об./мин. Преразгледани са всмукателната и изпускателната система. Така се постига по-голям въртящ момент и  повече мощ в средния оборотен диапазон. Ходът на буталото е увеличен, докато диаметърът остава 76 мм. Компресията от 10,7:1 също се запазва.  Двигателят CRF300L е напълно съвместим с EURO5.

Съотношението на предавките от 1-а до 5-а е по-късо за подобрена реакция, докато 6-а е по-дълга за по-спокойно високоскоростно пътуване.  На магистралата максималната скорост е по-висока – от 129 км/ч до 132 км/ч. Ускорението от 0 до 400 м се постига за 15,4 секунди, с 0,9 сек. по-бързо.

Преработената стоманена рамка, алуминиевото люлеещо се рамо и дъното допринасят за спестяване на 4 кг от теглото. Разполагат и с ревизиран баланс на твърдост за обратна връзка и усещане. Геометрията на кормилното управление е коригирана, за да съвпада с по-дългото движение на предното и задното окачване, и с увеличения пътен просвет.Каросерията с остри ръбове се отличава с по-тънък резервоар и седалка и нов положителен LCD дисплей с инструменти. Позицията за каране също е променена, за по-добра маневреност на волана, необходима за офроуд и каране на пътя.  CRF300 RALLY има пък по-голям резервоар с капацитет от 12,8 л и удобна, широка седалка, забележителен асиметричен двоен LED фар и нов, положителен LCD дисплей с инструменти.  43-милиметровата обърната вилка печели 10 мм ход и сега е 260 мм. Преработени са настройките на теглото на пружината и амортисьора. Задното окачване Pro-Link има 260 мм ход (преди 240 мм).  Амортисьорът Showa е с диаметър 40 мм. Пътният просвет е увеличен от 255 на 285 мм, а рамката и двигателят са с 20 мм по-високи. Междуосието е с 10 мм по-дълго – 1455 мм. Радиусът на завиване е 2,2 м.Предната спирачка използва единичен 256 мм диск и двубутален апарат, а  задната е 220 мм диск с еднобутален апарат. Подобно на състезателните машини CRF, задният главен цилиндър вече е лек и интегриран. Дисковете са вълнови, взети директно от CRF250R и CRF450R. Те имат изключителни способности за самопочистване при неблагоприятни условия. 2-каналният ABS е стандартен.

Резервоарът на CRF300L също е вдъхновен от състезателните CRF. Той е с обем 7,8 литра и е със 190 грама по-лек и по-тънък отпреди. Още 110 грама се пестят от агресивната форма на предния калник. Скобата на задната регистрационна табела също е смалена и това спестява 300 г.

За да се постигне лесен контрол, позицията за каране е леко променена. Кормилото е леко изтеглено назад, докато стъпенките за краката са спуснати надолу и също са преместени назад, за да улеснят смяната на предавките с тежките ботуши за офроуд. Височината на седалката е увеличена с 5 мм до 880 мм. При CRF300 RALLY обемът на резервоара за гориво нараства с 2,7 л, до 12,8 л. Така се осигуряват 32,2 км/л и общо над 410 км пробег. Седалката е каучукова, монтирана удобно, а стъпенките вече имат гумени вложки. Височината на седалката е 890 мм, 10 мм по-висока от CRF300L и 5 мм по-ниска от преди. Моторът е със същия по-тесен профил отпред като неговия брат, но с 20 мм повече ширина в седящата зона за дълго каране.Преработеният със 70 г по-лек LCD дисплей е с по-висока четивност. Информацията включва скоростта, индикатор за положението на предавката, пробег и разход на гориво, средна скорост, хронометър и брояч на оборотите.

Технически характеристики

Двигател
ТипЧетиритактов, едноцилиндров, течностно охлаждане, DOHC
Обем286 куб. см
Клапани на цилиндър4
Диаметър и ход (мм)76,0 x 63,0
Компресия10,7:1
Максимална мощност20,1 кВт (27 к.с.) @ 8500 об./мин.
Mакс. въртящ момент26,6 Нм @ 6750 об./мин.
Обем на резервоара7,8 л, (12,8 л RALLY)
Разход на гориво32,3 км/л или 3,09 л/100 км
CO2 емисии WMTC73 г/км
Задвижване
СъединителМногодисков в маслена баня, асистиращ приплъзващ съединител
Трансмисия6-степенна
Крайно задвижванеВерига
РамкаСтоманена полу-двойна опора
Шаси
Размери (Д х Ш х В)2230 x 820 x 1200 мм
Междуосие1455 мм
Височина на седалката880 мм (890 мм RALLY)
Клиренс285 мм (275 мм RALLY)
Тегло142 кг (153 кг RALLY)
Окачване
Отпред43 мм телескопична USD вилка
ОтзадProlink
СпирачкиДвуканален ABS
Отпред256 мм x 3.5 мм диск с двубутален апарат
Отзад220 мм x  4.5 мм диск с еднобутален апарат
Сподели