Обновихме мотоциклетната си гама за 2023-а година, като за всички модели бяха въведени нови цветове и редица подобрения. Дебютираха и напълно нови машини, някои от които – възкресени имена от славното минало на марката, която представляваме в България. Цели пет ще са премиерите на двата ни щанда по време на започващото от 21 април в зала „Арена Армеец“ в София MOTO EXPO 2023. Споделяме накратко предварителна информация за всяка от тях.

 

SH Mode 125

Дори един скутер да е суперзвезда, винаги може да получи още по-ярък и забележим блясък. Така SH Mode 125 се сдоби с нови LED фарове, Smart Architecture Frame (eSAF) от следващо поколение и подобрен двигател Smart Power Plus (eSP +) с четири клапана, водно охлаждан SOHC. Новите джанти са оборудвани с горивоспестяващи гуми. Скутерът разполага и с жабка с порт USB Type-A, както и с повече място за съхранение под седалката и работа със Smart Key.

Оригиналният SH50 се дебютира през 1984 г. и оттогава е неразделна част от всекидневието на много европейци. През годините семейството SH непрекъснато се развива, като продажбите му са над милион бройки.

Насоченият към по-млада аудитория Mode 125 влезе в семейството SH от лятото на 2014 г., а тази година дебютира и новото му поколение. Двигателят е 125-кубиков, с макс. мощност 11,4 к.с., а средният разход на мотопеда е 2,0 л/100 км.

Dax

След 41-годишно отстъсвие легендарният Dax заема своето почетно място при малките и забавни минибайкове на марката – Monkey и Grom. Автентичен, здрав и създаден да носи удоволствие и да предизвиква симпатия, той е с рамка от пресована стомана, 31-милиметрови USD вилки, 12-инчови колела и 2-клапанен двигател SOHC с въздушно охлаждане. Дизайнът на неповторимия Dax от миналото е напълно съхранен, но вече е допълнен от съвременни технологии като LED светлини и компактен негативен LCD дисплей.

Най-скорошната версия на „дакела“ присъстваше само на японския пазар в периода от 1995 г. до 2003 г.

През 1967 г. новият тогава Monkey Z50M завладява сърцата на американските и европейските купувачи, търсещи мотоциклет за свободното време, който се харесва еднакво на малки и големи и спокойно може да бъде натоварен в автомобил. Две години по-късно в САЩ се търси малко по-голям байк, но носещ същото послание като „маймунката“. Японските инженери дори отскачат до САЩ, за да разберат по-добре местната клиентела и вдъхновени от рамата на популярния тогава в родината им CS90, разработват дакелоподобния Dax. Той е малко по-нисък и удължен от Monkey, факт, който би позволил на възрастните не само да се настанят по-удобно на седалката му, но и да вземат спътник със себе си. Резервоарът за гориво е поместен в T-образната рамка и така се получава този семпъл, но останал и до днес емблематичен дизайн.

Днешният Dax е със 124-кубиков двигател с макс. мощност 9,4 к.с. С литър гориво изминава 66,7 км.

23YM HONDA ST125 DAX

 

CL500

Вдъхновен от Honda CL от 60-те и 70-те години на миналия век, CL500 съчетава ретро чар с модерни технологии и оборудване, за да се получи напълно нов вид модерен градски нейкид в гамата на Honda. Той е подходящ за изява на всеки млад ездач, който иска да се открои от тълпата. Със способността си да се справя с всекидневното пътуване до работното място, с продължително каране през уикенда или дори с лек офроуд, машината се вписва идеално в динамичния и разнообразен начина на живот на собственика си. CL500 използва изключително популярния и енергичен подходящ за категория A2 агрегат с обем 471 куб. см. Двигателят на Honda е редови, 2-цилиндров и произвежда 35 кВт мощност и 43,3 Нм въртящ момент. Уникалните характеристики на горивната система и късата последна предавка осигуряват рязко и чувствително ускорение от място чрез 6-степенна скоростна кутия.

Хоризонталната линия на дизайна преминава от забележителния кръгъл фар с четири LED лампи, обратно през чисто заобления резервоар до извития нагоре ауспух с неговия класически пробит топлинен щит от неръждаема стомана. Детайли като странични подложки на резервоара, дебело подплатена седалка с релефно лого на Honda, малки кръгли LED мигачи, високи дръжки и гумени маншети на вилката се обединяват, за да създадат свеж външен вид, различен от този на всяка друга машина на Honda.

Предвиден е и набор от оригинални аксесоари на Honda, готови за персонализиране според предпочитанията на собственика.

23YM CL500

 

CB750 Hornet

Напълно новият Hornet (от англ. – стършел) на Honda показва жилото си. В мотоциклета няма да откриете и грам излишна тежест, а водещото в класа съотношение мощност / маса се осигурява от двигател с мощност 67,5 кВт и въртящ момент от 75 Нм. Те задвижват пакет от 190 кг. Напълно новият редови 2-цилиндров агрегат с осем клапана осигурява както ефективност при най-ниските обороти, така и максимална използваемост при средните. Това се комбинира с нова ултралека рама за изключителна производителност и мигновено ускорение. Системата Throttle By Wire (TBW) обслужва 3 режима на каране и 3-степенен Honda Selectable Torque Control (HSTC) с интегриран Wheelie Control, плюс 3 нива на двигателната спирачка и доставка на мощност. Новата рама е изцяло с окачване на Showa: 41 мм вилки с голямо бутало (SFF-BPTM) USD и заден амортисьор, работещ чрез Pro-Link. Двойни, радиално монтирани 4-бутални апарати осигуряват стабилно спиране. Премиум спецификацията включва 5-инчов цветен TFT инструментален дисплей, с Honda Smartphone Voice Control (HSVC), изцяло LED светлини, автоматично отмяна на индикатора и технология за авариен стоп сигнал (ESS).

23YM HONDA CB750 HORNET

XL750 Transalp

Наследил духа на своя знаменит предшественик, XL750 Transalp ще се чувства у дома си навсякъде – в градския трафик в час пик, по дълъг туристически маршрут, както и на черен път към поредния алпийски проход. Тази всеобхватна способност е извлечена от напълно новия 755-кубиков редови 2-цилиндров двигател на Honda, съчетал значителна мощност и висок въртящ момент в диапазона от ниски до средни обороти, плюс ангажиращи характер и звук. Пиковата мощност от 67,5 кВт е достижима при 9500 об/мин, а максималният въртящ момент от 75 Нм е наличен при 7250 об/мин. Дизайнът на Transalp е разработен в развойния център на Honda в Рим.

Електронни асистенти, функциониращи чрез eлектронно управление на дроселната клапа (Throttle By Wire), позволяват на моториста да избира между 5 режима на каране, за да ползва предпочитаната от него комбинация от мощност, моторна спирачка и управление на въртящия момент.

Новият двигател е поставен в лека стоманена рамка, за да предложи лесно и вдъхващо доверие управление във всяка ситуация. За гъвкаво представяне на пътя и поглъщане на неравности извън пътя Transalp е оборудван с вилки Showa 43 мм SFF-CATM USD и заден амортисьор, работещ чрез Pro-Link. 21-инчово предно колело и 18-инчово задно осигуряват гъвкавост както на пътя, така и извън него.

Богатият списък със оборудване на Transalp е оглавен от 5-инчов TFT цветен дисплей, който предоставя важната информация и позволява управление на всички системи. Свързването е достъпно както за устройства с Android, така и за iOS чрез системата за гласово управление на Honda Smartphone.

Всички светлини са LED. Мигачите се изключват автоматично и разполагат с технология за сигнал за авариен стоп. Така предупреждават другите участници в движението за внезапно спиране.

23YM HONDA TRANSALP

 

Сподели