Бултрако АД осигури RC213V за MOTO EXPO 2019. Състезателният мотоциклет е звездата на щанда Honda и е завоювал 5 конструкторски титли за HRC
Машината на Маркес RC213V пристига за първи път в България. Състезателният мотоциклет ще е звездата на Honda по време на изложението MOTO EXPO 2019, което започва от 10 април в столичната зала ASSICS ARENA и продължава пет дни до неделя, 14 април. Експонатът е печелил битките на Honda в Moto GP шампионата през 2017 г., вещо управляван от Марк Маркес. Именно това звездно дуо допринесе за тройната корона на тима Repsol Honda за съответния сезон – титли при конструкторите, за шампиона и за целия отбор.
RC213V за актуалния сезон бе представен в началото на тази година в Мадрид на специално събитие на Repsol Honda Team, като състезателната машина запази старата си цветова схема и с нея Марк Маркес и Хорхе Лоренсо успешно триумфират в 25-ия сезон на Moto GP.
Спортната машина, за чиято доставка от Барселона се погрижи Бултрако АД, официален представител на Honda за страната ни, е донесла в този си вид пет поредни конструкторски титли за Honda от излизането си през 2012 г. Индексът „RC“ в името на мотоциклета идва от „racing“, цифрите „213“ означават, че това е третата за 21-ви век състезателна машина на Honda от тази серия, а индексът V бележи V-образния двигател.
Експонатът, пристигащ у нас, е с идентични технически спецификации като този, с който в момента Маркес се вихри по пистите.
В основата на RC213V за 2019-а година е заложено ДНК-то от въведената през 2012 машина. През актуалния 25-и сезон на Moto GP алуминиевото шаси на мотоциклета бе олекотено, но за сметка на това инженерите са се погрижили то да бъде още по-здраво, стегнато и балансирано. Мощността на V-образния двигател остава идентична – 180 кВт (244,5 к.с.). В конструкцията на мотоциклета ключова роля играят аеродинамичните елементи от карбон.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ:
Дължина (мм) | 2052 | Двигател: | V4 |
Широчина (мм) | 645 | Работен обем (куб. см) | 1000 |
Височина (мм) | 1110 | Макс. мощност | над 180 кВт (245 к.с.) |
Колесна база (мм) | 1,435 | Рама | алуминиева, двутръбна |
Клиренс (мм) | 115 | Предни колела (инчове) | 17 |
Маса (кг) | Според правилата на FIM | Задни колела (инчове) | 17 |
Обем на резервоара (л) | 22 | Предно окачване | телескопична вилка |
Задно окачванe | Pro-link |
23 ТИТЛИ НА HONDA ПРИ КОНСТРУКТОРИТЕ ВЪВ ВИСШИЯ КЛАС:
1966 г. 500cc с RC181 (4-тактов) | 2001 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) |
1983 г. 500cc с NS500 (2-тактов) | 2002 г. MotoGP с RC211V (4-тактов) |
1984 г. 500cc с NS500/NSR500 (2-тактов) | 2003 г. MotoGP с RC211V (4-тактов) |
1985 г. 500cc с NS500/NSR500 (2-тактов) | 2004 г. MotoGP с RC211V (4-тактов) |
1989 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) | 2006 г. MotoGP с RC211V (4-тактов) |
1992 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) | 2011 г. MotoGP с RC212V (4-тактов) |
1994 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) | 2012 г. MotoGP с RC213V (4-тактов) |
1995 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) | 2013 г. MotoGP с RC213V (4-тактов) |
1996 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) | 2014 г. MotoGP с RC213V (4-тактов) |
1997 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) | 2016 г. MotoGP с RC213V (4-тактов) |
1998 г. 500cc с NSR500 (2-тактов) | 2017 г. MotoGP с RC213V (4-тактов) |
Шампионите на Repsol Honda в 500cc и MotoGP:
Мик Дуън – 1995, 1996, 1997, 1998 г.
Алекс Кривие – 1999 г.
Валентино Роси – 2002, 2003 г.
Ники Хейдън – 2006 г.
Кейси Стонър – 2013 г.
Марк Маркес – 2013, 2015, 2016, 2017 и 2018 г.