Пролетта на 2021 година ни очаква прекрасно време за езда със седемте нови вълнуващи модели на Honda. Модернизацията обхваща всички категории:
Гамата Neo Sports Café внесе свежа идентичност в голата (нейкид) фамилия мотоциклети на Honda през 2017 г. Тя дойде с уникална комбинация от café racer стил и перспективен ултра-минималистичен външен вид.След вече обявените подобрения за CB650R в средна категория, още два мотора от семейството са значително променени за 2021 г.
Флагманът на гамата Neo Sports Café, CB1000R, се отличава с нов, още по-минималистичен и устремен напред дизайн. Характерният за мотоциклета кръгъл фар, монтиран вече в рамка с формата на сълза, е наклонен назад. От него погледът се насочва назад, покрай по-малките странични капаци към преработената и повдигната нагоре, наклонена подрамка. Специфичните и забележителни нови колела със седем спици подчертават спортната естетика на модела. Четирицилиндровият редови двигател на CBR1000RR Fireblade осигурява по-плавна доставка на мощност и по-бърза реакция благодарение на преработените настройки за впръскване на гориво. CB1000R e с Honda Smartphone Voice Control.
През 2021 г. CB125R се сдобива с нов двигател с 4 клапана с течно охлаждане. Той осигурява максималните 11 кВт за мотористи от категория А1. Моторът е с увеличен с 1,2 Нм въртящ момент. За първи път в света на 125-кубиков мотоциклет са монтирани вилки „Separate Function front fork Big Piston“ (SFF-BP) USD на Showa като част от стандартното оборудване. Допълненията при най-високо ниво на обзавеждане са LED светлини, LCD дисплей и ABS система, работеща чрез IMU. Спирачките са с 296-милиметров плаващ преден диск, държан от радиално монтиран 4-бутален апарат.
Актуализация и в гамата за всекидневни пътувания (комютери)
Широката гама от икономични, екологични и технологично усъвършенствани скутери и малки мотоциклети на Honda вижда, че стилни спортни / GT „sit-in“ скутери като Forza 350 и Forza 125 се нареждат редом с популярните „step-through“ модели от семейството на SH, с фокусирания върху забавлението MSX125 Grom, суперикономичния CB125F и многогодишния хит PCX125.
Напълно нов флагман се присъединява към гамата в лицето на Forza 750, наред с новата Forza 350 и подобрена версия на популярната от много години насам Forza 125.
SH350i
Нов по-мощен двигател 350 куб. см eSP+ в скутера SH350i, който замества SH300i в челото на гамата SH.
В допълнение към увеличения обем са подобренията както на входящия въздушен поток, така и на охлаждането. Те носят още по-рязко ускорение и водеща в класа мощност. SH350i разполага и с нов LCD дисплей и нови мускулести дизайнерски линии. Сигналите за аварийно спиране и USB порт за зареждане на електронни устройства вече са добавени към Honda Smart Key и Honda Selectable Torque Control за допълнително подобряване на безопасността и практичността.
След новите цветови схеми, обявени по-рано тази година за CB500X и CRF1100L Africa Twin, другите две машини на Honda от десетте най-продавани „on-off“ мотоциклети – NC750X и X-ADV – получават изчерпателни актуализации за 2021 г.
Универсалният боец се радва на подобрения в двигателя, шасито, стила и практичността. Пиковата мощност на 750-кубиковия двигател е повишена до 43 кВт, допълнено е увеличен с 600 об/мин до червената линия и диапазонът на оборотите. Моделът олеква с 6 кг и е с по-къси първи три предавки за по-спортно усещане. Три режима за каране по подразбиране (и един програмиран от потребителя) работят чрез Throttle by Wire. NC750X е още по-практичен – събира 23 литра багаж, сдобива се с пълноцветен LCD инструментален панел, USB порт и 30 мм по-ниска седалка. Икономията на гориво остава атрактивно ниска – 3,5 л/100 км.
За 2021 г. X-ADV получава основни подобрения в двигателя и шасито, съчетани с по-остър нов външен вид и нови технологии. За по-спортно каране мощността е увеличена с 3 кВт до 43 кВт, оптимизирани са предавателните числа, преработена е рамката. Намалено е теглото с 3 кг, разполага и с нови режими на езда. Те работят чрез Throttle by Wire и усъвършенстваната трансмисия DCT и настройките на Honda Selectable Torque Control. Мотоциклетът разполага с нови двойни LED дневни светлини. Новото ветрово стъкло осигурява по-добрата защита от атмосферни влияния, в оборудването е добавена и 1,2-литрова кутия за ръкавици, както и по-голямо отделение за съхранение под седалката (22 л). Сега то разполага и с USB порт за зареждане. X-ADV ще включва и новата система за гласов контрол на смартфон (Honda Smartphone Voice Control) като част от стандартното си оборудване.
След като се нареди сред най-продованите мотоциклети за 2019 г. CMX500 Rebel се сдоби с по-голям брат: CMX1100. Новият байк в къстъм стил е еднакво готов за спокойно пътуване и за вълнуващ „взрив“, когато стъпи на път със завои. 1100-кубиковият му двигател с въртящ момент 99 Нм и мощност 70 кВт е съчетан с висококачествено окачване и яки спирачки. Нововъдения в гамата на Rebel са 4-те режима на каране, 3-степенен Honda Selectable Torque Control, Wheelie Control и опцията за автоматична DCT трансмисия с двоен съединител.
На сцената излизат новият CRF300L и версията му CRF300 RALLY. Мотоциклетът е по-лек, по-мощен и с множество подобрения в детайлите. CRF300L има двигател с по-голям обем, ревизиран въздухозаборник, синхронизация на всмукателните тръби и изпускателна система, които извличат повече върхова мощност и значително по-силен въртящ момент в обхвата на оборотите. Обемът на новия двигател е увеличен от 250 на 286 куб. см. Така CRF300L произвежда 10% повече макс. мощност – 20,1 кВт @ 8500 об/мин и 18% повече въртящ момент – 26,6 Нм @ 6500 об./мин. За 2021 г. и има ясен и видим LCD дисплей с нови инструменти. Собственото тегло е намалено с 4 кг и за двете версии.