
Приказката за Idemitsu Honda Team Asia бе на домашната Граан при на Япония. Тя продължи в два дни в клас Moto2. Първо отборът в лицето на Сомкиат Чантра (Idemitsu Honda Team Asia) зае първа позиция, а до него на стартовата решетка бе съотборникът му Ай Огура – 2-и. Така квалификацията се превърна в триумф.
Ден по-късно, на състезанието, отборът за Idemitsu Honda Team Asia, финансиран от Honda, си осигури историческо първо и второ място в Гран при на Япония. Отново Сомкиат Чантра беше първи, а съотборникът му Ай Огура – втори.
Чантра стартира отлично в състезанието Moto2. Тайландският пилот доминираше от началото до края, създавайки преднина, която в крайна сметка се оказа непреодолима. Той беше последван от съотборника си Ай Огура (Idemitsu Honda Team Asia), който не успя да предложи повторение на миналогодишната победа в Япония на обожаващите го домашни фенове.
Въпреки това, с второто място той успя да се изкачи на 11-и подиум в Moto2, въпреки болестта, която помрачи уикенда му. Челната тройка завърши настоящият лидер в шампионата Педро Акоста, който успя да увеличи преднината си на върха в класирането.
Светлините едва угаснаха и Чантра взе холшота, за да установи преднината си. Междувременно Огура позакъсня и бе изпреварен от агресивно потеглилите Арон и Педро Акоста. Джейк Диксън и Алонсо Лопес също бяха в групата.
След две обиколки Огура направи атака е срещу Лопес и двамата пилоти на Idemitsu Honda Team Asia отново бяха начело.
В последните обиколки в Мотеги, Джейк Диксън се опита да намали разликата с Акоста в битката за трето място, но не успя да се позиционира, за да направи изпреварване. В същото време преднината на Чантра, която изглеждаше непреодолима, изведнъж започна да намалява. Ай Огура успя да навакса 0,6 сек. осем обиколки преди края. Все пак Чантра да си възвърна контрола над ситуацията, за да задържи преднината си за зрелищен финал за Idemitsu Honda Team Asia. Това беше победа, която донесе на Kalex титла в Световния шампионат за конструкторите в Moto2.