Хауме Масия (Leopard Racing) с Honda NSF250RW спечели Гран при на Теруел и донесе победа №800 за Honda в историята на световния шампионат. С този успех на Масия Honda продължи да пише невероятната си история в Гран при. Тя започва с първата победа на австралиецът Том Филис с Honda RC143 в клас 125 куб. см в Гран при на Испания през 1961 г. Успех №800 за марката отново бе Испания. Няма друг производител с толкова успехи.
Само преди седмица, пак на Моторланд Арагон, Хауме Масия стана 100-тният различен пилот, постигнал успех за Honda. Сега пилотът на Leopard Racing повтори успеха. Втори стана Аюми Сасаки. Японецът финишира само на 0,051 сек. от Масия и спечели първия си подиум в Moto3. Друг японец – Каито Тоба стана трети – на 0,152 сек. и за първи път през 2020 е на подиума.
Състезанието в Moto3 бе класическо. Във водещата група бяха 20 пилоти. Младият испански пилот направи тактически правилно състезание. Той тръгна от 7-а позиция на стартовата решетка. Настани се в лидерския пакет и изчакваше удобен момент за атака. Той дойде три обиколки преди финала. Масия излмезе начело и успя да спечели втора поредна историческа победа на Моторланд Арагон.
През 1954 г. основателят на Honda – Соичиро Хонда обяви, че негови мотоциклети ще участват в ТТ на остров Ман. Това е най-известното и престижно мотоциклетно състезание по онова време. През 1959 г. Honda става първият японски производител, който участва ва ТТ на остров Ман. На следващата 1960 г. Honda започва да се състезава в класовете 125 и 250 куб. см. само година по-късно през 1961-а, Том Филис печели първия кръг от шампионата в Испания. Така започва историческия успех.
Honda увеличава състезателната си програма в класовете 350 и 50 куб. см, където идват победи и титли. Успехът продължава до времето, когато Honda прекъсва заводската си активност. Завръщането е през 1979 г., а успехът във висшия клас носи Фреди Спенсър с NS500 през 1982 г. След това успехите на Honda в Гран при продължават в класовете 125, 250 и 500 куб. см. Валентино Роси носи победа №500 на Honda в Гран при на Япония през 2001 г.
След като висшия клас се променя в MotoGP с четиритактови машини през 2002 г., идват нови победи на Honda. На Гран при на Индианаполис през 2015 г. Марк Маркес печели победа №700 за Honda. Сега, на 25 октомври, Хауме Масия донесе успех №800. Това става 66 години след декларацията на Сочиро Хонда.
Победите на Honda в Гран При
Победа №1
Том Филис, 1961 г. Испания, 125 куб. см, Honda RC143
Победа №100
Луиджи Тавери, 1966 г., Холандия, 50 куб. см , Honda RC116(
Победа №200
Джими Филис, 1988 г. САЩ, 250 куб. см, Honda NSR250
Победа №300
Алекс Кривие, 1992 г. Холандия, 500 куб. см, Honda NSR500
Победа №400
Харучика Аоки, 1996 г. Бразилия, 125 куб. см, Honda RS125R
Победа №500
Валентино Роси, 2001 г. Япония, 500 куб. см Honda NSR500
Победа №600
Дани Педроса, 2005 г. Австралия, 250 куб. см, Honda R250RW
Победа №700
Марк Маркес, 2015 г., Индианаполис, MotoGP, Honda RC213V
Победа №800
Хауме Масия, 2020 г. Теруел, Moto3, Honda NSF250RW