Гран при на Валенсия ще бъде последното състезание на петкратния световен шампион в MotoGP. Вчера 32-годишният пилот на Repsol Honda обяви оттеглянето си преди 297-ия си старт.

След 18 години в топ шампионата на мотоциклетистите, Хорхе Лоренцо обяви, че се оттегля от състезанията. С пет световни титли, 152 подиума, 68 победи, 69 първи позиции и 37 най-бързи обиколки, Лоренцо може да се похвали с една от най-впечатляващите и последователни кариери в Гран При. След като този сезон бе преследван от много контузии, Лоренцо реши да сложи край на кариерата си на Гран При.

Лоренсо дебютира на 15-ия си рожден ден, във втория ден от тренировките за Гран при на Испания през 2002 г. Първата му победа дойде малко повече от година по-късно с известната си атака „Por Fuera“ в Рио де Жанейро през 2003 г. След четири победи при 125-кубиковите, „Спартанецът“, както го наричат се премести в 250 куб. см. Там взе две поредни титли – през 2006 и 2007 г. с неговия изключителен плавен и гладък стил, напълно подходящ за междинния клас. За три години там той бе 29 пъти на подиума, включително и със 17 победи. Това  и му спечели място в заводски отбор в клас MotoGP.

Стартът на Лоренцо във висшия клас беше нeщо невероятно. В първите три стара, зае 3 първи позиции и ги превърна в 3 поредни подиума. Включително първа победа в третото си състезание в MotoGP. Въпреки че някои тежки падания го извадиха от претендентите за титлата, Лоренцо се утвърди като звезда. Той завърши дебютния си сезон 4-и.

През 2009 г. стана втори в световния шампионат, като никога не завърши състезание по-назад от 4-о място. Този успех продължи и през 2010 г. в световното първенство в MotoGP. Завършвайки всичките 18 кръга в топ 4, само два пъти отсъстваше от подиума. Така Лоренцо доминираше, за да вземе първата си от трите корони във висшия клас. С 383 т., Лоренцо постави нов рекорд за точки, спечелени за един сезон във висшия клас. Този рекорд ще стои почти десетилетие, след като едва тази година бе подобрен от съотборника му в Repsol Honda Марк Mаркес. Хорхе стана вторият шампион при кралете след Алекс Кривил е единственият испански състезател, спечелил го преди това.

През 2011 г. Хорхе Лоренцо се бори рамо до рамо с Кейси Стоунер за титлата през целия сезон. За съжаление контузия в Австралия принуди пилотът от Майорка да пропусне последните три състезания през сезона. Все пак усилията му през годината бяха достатъчни, за да спечели второ място в шампионата с впечатляващите 260 т.През 2012 г. Лоренцо бе неудържим. Той взе три победи от първите пет състезания и пропусна на бъде на първите две места на подиума само веднъж в първите 17 състезания. Отново неговата последователност бе ненадмината и Лоренцо приключи 4-ия си шампионат с короната. Тя бе втората във висшия клас. Последното му световна титла бе през 2015 г., когато преодоля сериозното предизвикателство и от Марк Маркес, и от Валентино Роси, за да спечели титлата на последния кръг във Валенсия.След като спечели три първенства, Лоренцо взе решение за смяна на производителя. След две години взе седем подиума и три победи. Така се присъедини се към престижния клуб от пилоти, спечелили победи с два различни производителя.Поемайки ново предизвикателство за 2019 г., Хорхе Лоренцо се присъедини към екипа на Repsol Honda. Той насочи своите усилия към това да стане първият състезател, спечелил победи с три различни производители в MotoGP. За съжаление, след катастрофа при тренировки преди началото на сезона, пилотът от Майорка пропусна по-голямата част от тестовете и прекара първоначалните състезания в адаптация. Въпреки че прави постоянни подобрения на борда на Honda RC213V. След това дойде тежката катастрофа в Асен, в която Лоренцо счупи прешлени T6 и T8. Това го извади от още 4 Гран при и попречи на успешното му завръщане.Лоренцо напуска MotoGP с редица невероятни постижения. Той е вторият пилот в класацията пo брой на подиуми във висшия клас – 114, вторият с най-голям брой първи позиции във всички класове – 69, петият най-успешен пилот по брой на победи във висшия клас – 47, третия с най-много спечелени точки във висшия клас за всички времена – 2896. Екипът на Repsol Honda пожелава на Хорхе Лоренцо всичко най-добро за неговото бъдеще.

Сподели