Марк Маркес прави своето дългоочаквано завръщане в екипа на Repsol Honda и да ще се присъедини отново към Жоан Мир. Това ще стане този уикенд в Гран при на Франция, което е под историческия № 1000 в историята на световния мотоциклетен шампионат.

След като счупи първия метакарпал на дясната си ръка в Португалия, Марк Маркес ще се завърне към състезанията с мотоциклета си Honda RC213V във Франция. Моркес и отбора се консултираха три отделни медицински екипа. Всички са доволни от заздравяването на костта. Така звездата на Honda с № 93 ще се върне на пистата Льо Ман във Франция.

Основният фокус на уикенда ще бъде връщането през уикенда, за да продължат им оттам, откъдето са спрели Маркес и Honda RC213V. Маркес е стоял на най-високото стъпало на подиума три пъти във висшия клас на Льо Ман.

След като завърши натоварен тест след състезанието в Херес, Жоан Мир пристига в Льо Ман, нетърпелив да намери последователност и подобрение на мотоциклета. След като показа проблясъци на потенциала си по време на тестове и ранните състезания, няма съмнение, че Мир и Honda RC213V имат да дадат много повече, след няколко кръга трупане на опит.

Съставянето на последователна програма за уикенда ще бъде основният фокус на Мир, като се възползва максимално от цялото налично време на пистата. Както винаги в Льо Ман, времето има решаващо значение за развитието на събитията. Прогнозираните по-хладни атмосферни условия би трябвало да подхождат повече на №36, отколкото от знойните слънчеви условия в Херес.

Петият кръг от Световното първенство през 2023 г. показва, че мотоциклетните състезания от Гран при преминават исторически праг. Гран при на Франция ще бъде с № 1000 от шампионата, който е започнал през 1949 г.

От тогава производители и ездачи от цял свят се състезават за най-високото отличие в състезанията с две колела – световната титла. През 1959 г. Honda прави първата крачка в този свят и печели първата си победа две години по-късно през 1961 г. Оттогава историята на Honda и Гран При състезанията са преплетени с 817 победи на Honda във всички класове на Гран При до днес.

Сподели