Mips, водеща в света компания, за каски и за технологии за безопасност, обяви партньорството си със заводския отбор на Honda за световното първенство по мотокрос на ФИМ. Team HRC в MXGP поема ново открито сътрудничество ще включва разширяването на Team Mips в моторните спортове, като за тима ще се състезават мотоциклетистите на Honda Гайсер и Мич Еванс.Роджър Харви, легендарният съветник на Team HRC в MXGP, казва: „Мотокросът е един от най-опасните моторни спортове в света и нашите състезатели знаят от първа ръка рисковете, които поемат всеки път, когато сложат каската си. Изборът, направен в защитно оборудване, особено каски, служи като критична първа линия на защита от нараняване. Каските, оборудвани със системата Mips, имат доказана форма на защита на главата. От екипа HRC MXGP не бихме могли да бъдем по-развълнувани да помогнем да донесем така необходимата информираност на мотоциклетната общност като част от Team Mips. „Роденият в Словения Гайзер е най-успешният състезател на Световното първенство през последните пет сезона. Трите му титли от MXGP титли – 2016, 2019 и 2020 г.  му помогнаха да стане един от най-признатите спортисти в мотокроса в света. Все още относително нов в MXGP, Мич Евънс е многократен национален шампион за юноши в Австралия и се смята за един от най-обещаващите млади таланти в световното първенство.В световното първенство по мотокрос през 2021 г. ще видим Гайсер и Евънс с модерната каска V3 RS на Fox, оборудвана с Mips. Гайсер казва: „За съжаление контузиите са страничен продукт от състезанието на най-високо ниво на мотокрос. През цялата си кариера се боря с тях. Но за мен нищо не е по-важно от това да бъда стриктен в защитата на главата си. Давам всичко, за да спечеля шампионата и мисля, че каската ми трябва да направи същото по отношение на нивото на защита, което осигурява. Оборудваните с Mips каски ми дават допълнително спокойствие и се радвам на възможността да разпространя вестта за важността на добавената защита за въртеливо движение. „В състава на Team Mips вече има сериозна група таланти за екшън спортове. Тим Гайзер и Мич Еванс, придружени от шведския фрийскиер Хенрик Харлаут, който наскоро спечели златото от осмите X игри, канадският фрирайд планински моторист Брандън Семенук, смятан за най-великия планински мотоциклетист в света. Най-новото попълнение в екипа е американската колоездачка с планински велосипеди Кейт Кортни и екипът SCOTT-SRAM. Кейт спечели световният шампионат MTB XC за 2018 г. и Световната купа за 2019 г.Със своята колекция от посланици от различни среди и спортни дисциплини Team Mips е глобална сила на защитата на безопасността на каските. Основната му мисия е да използва гласа и влиянието на най-изявените и успешни спортисти от цял ​​свят, за да повиши осведомеността относно защитата на главата и да насочи света към използването на по-безопасни каски. Всеки спортист, преди всичко, ще използва собствения си опит, за да насърчи всички хора, независимо от възрастта, нивото на уменията или предпочитания спорт, да вземат правилното решение при закупуване на каски. Много от спортистите или са претърпели мозъчна травма лично, или са работили в непосредствена близост до тези, които са имали.Американският контингент в отбора Honda HRC ще се състезава за 2021 AMA Supercross, световно първенство FIM и AMA Pro Motocross Championship със защита Mips. Многократният шампион Кен Росен също ще носи Fox V3 RS, докато Чейс Секстън, Хънтър Лорънс и Джет Лорънс ще носят Alpinestars Supertech M10.

World Champion Tim Gajser and Australian Star Mitch Evans Join Team Mips in HRC Sponsorship Deal

STOCKHOLM (April 15, 2021) – Mips, a world-leading helmet-based safety technology company, is pleased to announce its partnership with Honda’s factory racing effort for the FIM Motocross World Championship, Team HRC MXGP. This newfound collaboration will include the expansion of Team Mips into the motorsport discipline with the addition of Honda riders Tim Gajser and Mitch Evans.

Roger Harvey, the legendary Team HRC MXGP Advisor, says “Motocross is one of the most dangerous motorsports in the world, and our riders know first-hand the risks they’re taking every time they strap on their helmet. The choices made in protective equipment, particularly helmets, serve as a critical first line of defense from injury. Helmets equipped with the Mips system have a proven form of head protection available and from the team HRC MXGP we could not be more excited to help bring much needed awareness to the motorcycle community as a part of Team Mips.”

Slovenian-born Gajser is the World Championship’s most successful rider over the past five seasons, where his trio of MXGP titles (2016, 2019, 2020) have helped him become one of the most globally recognized athletes in motocross. Still a relative newcomer to the MXGP circuit, Evans was a multi-time junior national champion in Australia and is considered to be one of the most promising young talents in the World Championship.

In the 2021 FIM Motocross World Championship we will see Gajser and Evans in Fox’s state-of-the-art V3 RS helmet, equipped with Mips. “Unfortunately, injuries are a byproduct of competing at the highest level of motocross and I have battled through my fair share of issues throughout my career,” Gajser says. “But to me, nothing is more important than being meticulous about protecting my head. I give everything I have to win a championship, and I think my helmet should do the same in the level of protection it provides. Mips equipped helmets give me added peace of mind and I look forward to the opportunity to spread the word about the importance of added protection for rotational motion.”

The Team Mips lineup now features a highly decorated group of action sports talent, with Tim Gajser and Mitch Evans accompanied by Swedish freeskier Henrik Harlaut, who recently won his 8th X games gold, Canadian freeride mountain biker Brandon Semenuk, widely regarded as the greatest mountain biker in the world and the latest addition to the team is the American mountain bike cross-country cyclist Kate Courtney and Team SCOTT-SRAM. Kate won the MTB XC World Championships 2018 and the overall World Cup 2019.

“We’re really happy to be able to announce our partnership with Team HRC MXGP. Mips is fully committed to improving head protection for all riders, and the premier class of motocross is a place where you really need the best gear. Tim and Mitch are amongst the very best riders in the world, competing in a sport of high risk and speed. So, wearing protection that makes them feel comfortable is essential. We’re excited to enter this year’s championship with Team HRC MXGP, and look forward to the championship fight with our ambassadors at the front”, says Fredrik Kjellberg, CMO at Mips.

With its collection of ambassadors from a diverse range of backgrounds and sporting disciplines Team Mips is a global force of helmet safety advocacy. Its core mission is to use the voice and influence of the most prominent and successful athletes from around the world to raise head protection awareness and lead the world towards the utilization of safer helmets. Each athlete, above all, will draw upon their own experiences to encourage all people, regardless of age, skill level, or preferred sport, to make the right decision when purchasing helmets. Many of the athletes have either experienced a brain injury personally or have worked in close proximity to those who have.

The American contingent at Team Honda HRC will contest the 2021 AMA Supercross, an FIM World Championship, and AMA Pro Motocross Championship with Mips protection as well. Multi-time champion Ken Roczen will also wear the Fox V3 RS, while Chase Sexton, Hunter Lawrence, and Jett Lawrence will each wear the Alpinestars Supertech M10.

 

 

 

Viñales quickest in Portimao FP1, Marc Marquez P3

MotoGP: Винялес най-бърз на FP1, Маркес с 3-о време

Победителят от Гран при на Катар Маверик Винялес даде най-добро време на пистата Алгарве в Португалия. Пилотът на Monster Energy Yamaha MotoGP постигна 1:42.127 в първата тренировка FP1. Испанецът победи Алекс Ринс (Suzuki Ecstar) с 0.151 сек. Трето време даде завърналия се след 9 месеца отсъствие заради контузия Марк Маркес (Repsol Honda) на 0.251 сек. Така звездата на Honda невероятно представяне още първия ден.

Не е изненадващо, че всички погледи бяха насочени към бокса на Марк Маркес. По пистата имаше влажни петна, което не бе най-добрия начин пилота на Repsol Honda да се върне след  265 дни. Осемкратният световен шампион изчака малко преди да излезе на пистата. След шест обиколки, Маркес изоставаше само с 0.061 сек. от ранния лидер Франческо Баняя (Ducati Lenovo Team) и изглеждаше добре на своя мотор RC213V.

С подобряването на условията на пистата, се подобриха и времената. В последната си летяща обиколка Марк Маркес стана първи, но с две късни обиколки Винялес и Ринс изместиха звездата на HRC на 3-о място. Той не криеше усмивката си. Съотборникът му Пол Еспаргаро беше на 0,004 сек. от Маркес 4-и, а 5-и стана лидера на шампионата Йохан Зарко (Pramac Racing).

Пак прекроиха календара на WorldSBK за 2021 г.

Световното първенство по супербайк за 2021 г. отново направи промени  в предварителен календар. Заради ситуацията, свързана с Covid-19, отново се наложиха корекции. Надпреварата обхваща четири континента, календарът на WorldSBK има освежен облик за предстоящата година и битката за титлата обещава да се проведе до самия край на сезона. Понастоящем 13 кръга са във временния календар, като последният 13-и е в Австралия, в момента без дати. Индонезия планира за завръщане за първи път от 1997 г., докато Ещорил ще бъде част от двойния старт на Арагон. Първите девет кръ,га на шампионата са в Европа. Те ще са в цяла Европа; На MotorLand Aragon започва производство  и вв Испания от 21-ви до 23-ти май с кръга на Ещорил. Следващата седмица има връщане в Мизано и Донингтън Парк. На последната писта е само за клас WorldSBK. След това идва 4 юли – холандският кръг в Асен е 5-и в разгара на европейското лято от 23 до 25 юли.Следва чисто ново място пистата в Навара, в Испания, от 20 – 22 август. Това ще разнообрази серията от състезания на различна испанска писта. Френският кръг има леко променен слот в началото на септември. Шестият кръг, последван две седмици по-късно от Каталуния. Португалският кръг в Портимаое в началото от октомври. Това ще бъде първото тройно изпитание в WorldSBK за повече от 20 години.Последните три кръга на шампионата ще се проведат извън Европа. Аржентина е първата страна, а пистата – Сан Хуан Виликум. Това е преди Индонезия да се завърне и пистата Мандалика по улиците на града. Трасето дебютира в WorldSBK (подлежи на хомологация). Пистата на в Австралия на Филип Айлънд е във временния календар. Та подлежи на договор, но тепърва ще бъдат определени дати към края на годината. Неевропейските състезания ще се провеждат само с класове WorldSBK и WorldSSP. Освен това на 29 и 30 март в Circuit de Barcelona-Catalunya се проведе тест с подкрепата на Dorna за WorldSSP и WorldSSP300, последван от двудневен тест WorldSBK на 31 март до 1 април, преди състезателни действия започва.Svetovnoto pŭrvenstvo po superbiĭk MOTUL FIM za 2021 g. se oformy

otoGP за 2020 година Жоан Мир ще бъде без шефа на своя екип за предстоящото този уикенд Гран При на Португалия, трети кръг за сезон 2021.

Причина за отсъствието на Франки Каркеди е позитивен тест за COVID-19, който инженерът е дал преди да отпътува за Португалия. Той не проявява никакви симптоми и се чувства добре, като от Suzuki се надяват той да се завърне в бокса за предстоящото след две седмици Гран При на Испания на „Херес“.

На „Портимао“ Каркеди ще бъде заместен от ирландецът Том О‘Кейн, който е шефът на екипа на Силван Жинтоли в тестовия отбор на Suzuki.

 

Unsurprisingly, all eyes were focused on Marc Marquez’s side of the Repsol Honda garage at the beginning of FP1. Damp patches scattered around the Portimao layout was a far from an ideal way to return to MotoGP™ action after 265 days, but we didn’t have to wait too long before the eight-time World Champion emerged onto track. After six laps, the eight-time World Champion was just 0.061s behind early pacesetter Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) and was looking good back on his RC213V.

However, as track conditions improved, so did the times. On his final flying lap, Marc Marquez went P1 and it looked like it would be a fairy tale comeback for the Spaniard, but two late laps from countrymen Viñales and Rins saw the HRC star demoted to P3. Nevertheless, a very promising return to action for Marc Marquez, as he returned to the box with a beaming smile. It’s safe to say: he’s back. Teammate Pol Espargaro was 0.004s off Marquez in P4, P5 went the way of Championship leader Johann Zarco (Pramac Racing).

Make sure you tune into MotoGP™ FP2 at 14:10 local time (GMT+1) for FP2, hopefully the forecasted rain stays clear.

Top 10:
1. Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) – 1:42.127
2. Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) + 0.151
3. Marc Marquez (Repsol Honda Team) + 0.251
4. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.255
5. Johann Zarco (Pramac Racing) + 0.316
6. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) + 0.337
7. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.401
8. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) + 0.409
9. Alex Marquez (LCR Honda Castrol) + 0.654
10. Danilo Petrucci (Tech3 KTM Factory Racing) + 0.830

CLICK HERE FOR THE FULL RESULTS!

 

Сподели