Премиера от изложението EICMA 2018

Honda винаги се е стремяла към достигането нови граници  –  както в дизайна, така и в инженеринга. През 2018 г. новите трите машини CB1000R, CB300R и CB125R донесоха нова идентичност на нейкид мотоциклетната серия, като смесиха вдъхновенията на кафе рейсърите със свръхминималистичния поглед към дизайнерската тема „Neo Sports Café“. Един сегмент обаче оставаше недокоснат от новата естетика – изключително конкурентнните голи мотоциклети със средна кубатура. За 2019 г. новият CB650R поема уверено тази роля.

Като използва същия стилистичен план като своите братя, ретроминимализмът на CB650R е насочен към младите хора, които искат да се похвалят със стил и да се наслаждава максимално на комбинацията от вълнуващи четирицилиндрови двигатели и леко, гъвкаво, изтънчено управление на шасито. Като се добави към тази комбинация индивидуален външен вид, вълнуващо представяне и качествено изпълнение с превъзходни характеристики, а резултатът е нейкид от средна категория, създадена за максимална гордост от страна на собстнеика.

2019 CB650R

Обзор на модела

Новият CB650R е огледален образ на CB1000R, с подредени линии, проектирани така, че да покажат максимално машината и по-точно изчистения мотоциклет. Неговата суперкомпактна, трапецовидна форма е в пълно съчетание с четирицилиндровия двигател.

В сравнение със стрийтфайтъра ​CB650F, който той замества в серията на Honda, са спестени 6 кг от шасито благодарение на ревизираната рама, резервоара за гориво и стъпенките. Вилката Showa SFF USD 41 мм, радиално монтираните четирибутални апарати, плаващите дискове и нови колела са допълнителни функции, които не присъстват в CB650F.

Кормилните ръкохватки правят леко управлението и улесняват спортната позиция на езда. CB650R е със същия забележителен кръгъл LED фар като на CB1000R. Между двата модела има и друга прилика – съвременния LCD дисплей, включващ индикатор Shift Up за смяна на предавките.

За двигателя с работен обем от 650 куб. мм са ревизирани всмукателните и изпускателните колектори, както и съотношенията на времето за отваряне и затваряне на клапаните, за да се подобри компресията. Така е постигната 5% увеличение на мощността и по-плавен и по-голям въртящ момент през средния диапазон. Двигателят достига до 12 000 об /мин., като са добавени допълнително 1000 оборота в сравнение с CB650F.
За да се улесни превключването по възходящ и низходящ ред на предавките, е предвиден приплъзващ съединител. Освен това  системата Honda Selectable Torque Control (HSTC) поддържа теглителната сила на задните колела.

Шаси и окачване

Плътно обвит и агресивен, стилът Neo Sports Café на CB650R се отличава с компактните „трапецовидни“ пропорции с къса, тънка опашка и характерен фар. Дългият резервоар за гориво е ключов мотив на семейния дизайн. Неговите гладки линии подчертават здравината на истинските метални повърхности и подчертават инженеринга на четирицилиндровия двигател. Там също се намира и запалването.

Кръглият фар е базиран на този на CB1000R. Той е LED, както и останалата част от осветлението. Острият нов LCD инструмент също се използва в CB1000R като изходна линия и включва индикатор за превключване на предавките нагоре, позицията на скоростта и др.  Машината има по-агресивна позиция при езда, отколкото CB650F, като има 557 мм скосено кормило – с 13 мм напред и с 8 мм надолу, като и с изтеглени стъпенки  – 3 мм назад и 6 мм по-високо. Височината на седалката е 810 мм.

2019 CB650R

Стоманената рамка на CB650R се актуализира за 2019 г. с натиснати въртящи се шарнирни плочи. Тя е с 1,9 кг по-лека от предишната и е специално настроена  за да осигури балансирани характеристики на работа. Междуосието е 1450 мм, а собственото тегло е 202 кг, докато CB650F е с тегло 208 кг.

 

Спестяването на тегло  идва от рамата, но също от резервоара за гориво и стъпенки в спортен стил.

Предното регулируемо окачване е с 41-милиметровата  мм вилка Showa (SFF). Задното също е регулируемо. То е с единичен амортисьор със 7-степени и алуминиево подвижно рамо.

Honda CB650R 2019
Honda CB650R 2019

Четирибуталните радиално монтирани апарати на предната спирачка работят върху плаващи вълнообразни дискове с диаметър от 310 мм, а отзад е еднобугтален апарат на 240 мм диск. Двуканалната ABS е стандартна. Алуминиевите джанти са с изцяло нов дизайн и монтират 120/70-ZR17 и 180/55-ZR17 предни и задни гуми.
CB650R ще се предлага в следните цветове: Graphite Black, Candy Chromosphere Red, Matt Crypton Silver Metallic и Matt Jeans Blue Metallic

Honda CB650R 2019
Honda CB650R 2019

Двигател

Инженерите по разработката на Honda искаха да създадат най-чистия, най-приятния среден по размер четирицилиндров агрегат. Двигателят е 16-клапанов DOHC с обем 649 куб. см е настроен така, че да дава отличен въртящ момент при 5500 об/мин и да доставя 5% повече мощност над 10 000 об/мин. Върховата мощност от 70 кВт е при 12 000 об/мин.,  а максималният въртящ момент – 64 Нм при 8500 об/мин. Резултатът е двигател, който до влизането си в режим на високите обороти постига гладко и линейно максимума на въртящия си момент. За притежателите на категория А2 е налице лесно преобразуването на 35 кВт.

Диаметърът и ходът на буталото са 67 мм х 46 мм, а степента на сгъстяване е до 11.6:1. Формата на горивната камера е оптимизирана с помощта на ревизиран дизайн на буталото. Клапаните са подсилени, а запалителните свещи са иридиеви. Редица подобрения са направени, за да ес намали триенето, както на буталата, така и на цилиндрите.

 

Новите двойни въздушни канали от двете страни на резервоара за гориво захранват въздушната кутия с по-голям обем въздух, за разлика от единичния централен тръбопровод на стария модел. Отработените газове вече излизат от по-голяма тръба – от 35 до 38,1 мм.

Двигателят използва компактна вътрешна архитектура, шестстепенна скоростна кутия. Honda Selectable Torque Control (HSTC) е монтиран за управление на тягата на задните колела, но тя може да бъде изключена при желание от ездача. Разходът на гориво от 20,4 км /л дава пробег от над 300 км, а обемът на резервоара е 15,4 л.

 

2019 CB650R

 

Сподели