Версията за 2021 г. е с подобрено качество на аудиосистемата и високоговорителите и допълнителен избор за цветовете. Статутът му на технологичен флагман е затвърден с авангардни функции, вариращи от 7-инчов TFT екран, навигация с жирокомпас, Apple CarPlay, Android Auto, дигитален екран, Smart Key, 4 режима на каране и помощ при стартиране по наклон. Всичко това се отнася и за луксозната версия Honda Gold Wing Tour.

За 2018 г. GL1800 Gold Wing и Gold Wing Tour се промениха основно, като се започне от колелата. Станаха по-елегантни, по-леки и пъргави. Сдобиха се с множество нови функции, за да затвърдят репутацията си на технологични флагмани, включително опцията за 7-степенна трансмисия с двоен съединител (DCT).

В резултат на това Gold Wing вече е ориентиран и към по-младото поколение мотоциклетисти. През 2020 г. подобренията в окачването и маневреността на бавна скорост допълниха вълнуващия боксеров шестцилиндров двигател, който е в основата на премиум туръра на Honda.

За 2021 г. Gold Wing получава аудио ъпгрейд и нова опция за цвят.

Двигателят и шасито на Gold Wing са проектирани специално за прераждането на модела през 2018 г., позицията за каране е преместена по-напред, за да се получи много по-компактен мотоциклет. Рамката от алуминиеви елементи е конструирана около двойна предна вилка. Това позволява двигателят също да бъде изтеглен напред в машината, докато предното колело се движи нагоре и надолу в по-вертикална равнина. Оптимизиран по размер, 24-клапановият 6-цилиндров двигател тип „боксер“ не губи нищо от своите мощност и лавина от въртящ момент. Добавянето на Throttle By Wire (TBW) контрол осигури 4 режима на ездача: TOUR, SPORT, ECON и RAIN. Работата на двойната комбинирана спирачна система (D-CBS) се променя в зависимост от избрания режим. Асистентът за стартиране на наклон (HSA), системата Idling Stop (при опцията DCT), както и спирането при празен ход улесняват управлението и подобряват горивната ефективност. Механичната скоростна кутия е 6-степенна, докато DCT е със 7 предавки с два съединителя. Моторът разполага с функция „пълзене“ (бавна скорост) напред и назад. Машината с механична предавка използва същата електрическа система за заден ход, както е в предишни модели.Gold Wing предлага пълноценно усещане за свобода, удоволствие от ездата и отлична производителност, съчетани със стилен дизайн. Аеродинамично ефективен обтекател канализира въздушния поток около водача. Електрическото ветрово стъкло се настройва според предпочитанието на ездача. Луксозните седалки кралски размер предлагат целодневен комфорт. Леката аудио система и високоговорителите се отличават с подобрено качество на звука. А функции като Smart Key, Apple CarPlay, Android Auto и Bluetooth осигуряват съвременни удобства и свързаност.Gold Wing GL1800 за 2021 г. се предлага в нова цветова схема – Pearl Deep Mud Grey, с оранжеви акценти върху предния калник, капака на двигателя, съраунда на фаровете, резервоара за гориво и задната част.

Основни характеристики

Линиите на Gold Wing излъчват усъвършенстван, атлетичен дух. Стайлингът представя уникален силует и комфорт с динамичните способности на шасито и двигателя. Неговото „лице“ е дръзко наклонено напред в комбинация с компактните пропорции на обтекателя, той представя енергичен фронтален подпис.

Самият мотоциклет се отличава с характерните за модела двойно предно окачване, боксеров шестцилиндров двигател и с ауспусите с цялата им функционална красота. Събрани заедно, дизайнерските елементи създават авангарден стил, подкрепен от невероятни нива на инженерни решения и електроника.

Комфортът, управлението на отоплението и въздушния поток, също са на първо място в Gold Wing. Обтекателят канализира въздушната струя около ездача и пътника, като ефективно осигурява приятен охлаждащ бриз.

Малко електрическо ветрово стъкло, управлявано от лявата част на кормилото, осигурява отлична защита от вятър и същевременно усещане за простор и свобода. Като опции се предлагат по-голям екран, напълно регулируем дефлектор за ръцете и горната част на тялото, а също фиксирани дефлектори за долната част на краката и стъпалата.

От гледна точка на седене, ездачът и пътникът са разделени. Ездачът може да се наслади на пълен фокус върху карането на мотора. Формата на седалката му е удобна и поддържаща, като същевременно позволява свободно движение и лесно достигане до земята.

Цялото осветление е светодиодно. Долната част на фаровете работи с 5 полирани оптични лещи от двете страни, за да създаде подпис на ниска светлина на Jewel-Eye.

Използването на дълги светлини (в горната част) създава стереоскопично впечатление. Предните мигачи са разположени в огледалата и се изключват автоматично. Системата сравнява разликата в скоростта на предното и задното колело и изчислява кога да отмени индикацията спрямо ситуацията.

По време на каране, скоростта, зададена с превключвателя за круиз контрол, се показва в долната лява част на скоростомера. Чрез TBW системата се постига плавен преход до определената скорост и ултра-плавна работа, особено когато се изкачвате по стръмнина. В случая с моделите с механична трансмисия, стискането на съединителя или спирачката, или завъртането на газта отменя круиз контрола.

За варианта с DCT (в режим AT) след намаляването на скоростта чрез системата за круиз контрол и постигане на зададената скорост, Gold Wing се връща към предварително избрания режим на управление за смяна на предавки (Sport, Tour и т.н.).

Луксозна апаратура създава уникален кокпит. На циферблата се показват различни нискоконтрастни цветове с тъмни тонове, за да създадат усещане за дълбочина. Метален пръстен обгражда всеки циферблат, а индикациите са с LED светлини.

7-инчовият пълноцветен TFT екран с течни кристали предоставя цялата информация за аудио и навигационните системи, както и режимите на каране и настройката на окачване

то. Информацията се показва в диференцирани сегменти в много функционален ред. Така ездачът получава достъп до всички данни с минимално движение на очите. Яркостта се настройва автоматично, а мотоциклетистът може да избира измежду 8 нива. Налягането в гумите се показва в долната лява част на инструментите.

 

Достойно място на централната конзола заема емблемата Gold Wing. С изчистения си 3D двуцветен хромиран дизайн тя обединява изображенията на лъвска глава и величествените крила на орел, готов да атакува с хищно разтворени нокти. Функцията Smart Key активира всички системи на мотоциклета, включително и аварийния ключ. Запалването и заключването на кормилото могат да се активират или изключват, докато носите интелигентния ключ.

Повечето собственици на Gold Wing правят кратки, 2-3 дневни обиколки, така че общият обем от 60 л за багаж е напълно достатъчен. Като опция се предлагат специално проектирани вътрешни чанти. Багажниците се отварят с едно просто натискане на бутон при наличието на Smart Key. Възможно е и временно отключване чрез дистанционно управление.

Gold Wing е съвместим с Apple CarPlay и Android Auto. Така мотоциклетистът може да използва персонализираната информация и съдържание в своя смартфон като телефонни номера и музикални плейлисти. Свързването е чрез Bluetooth, мотоциклетът вече е с два USB Type-C порта.

Наскоро обновените с награда олекотени високоговорители постигат превъзходно качество на звука. Предлага се и превключвател за управление на аудиото за пътника.

Навигационната система се показва на 7-инчовия, пълноцветен TFT екран с течни кристали в централната част на инструментите. Включва и жирокомпас, благодарение на който насочването продължава дори в тунел. Отмяната на всяка зададена точка от дестинацията или операцията „върнете се вкъщи“ е възможна и по време на езда. Картите се актуализират и предлагат възможност за въвеждане на до 99 различни точки за подробно планиране на пътуването. Капацитетът на резервоара за гориво е 21 литра с разход от 5,5 л на 100 км.

Шаси

Излятата от алуминий двойна греда на Gold Wing е проектирана така, че да „опакова“ двигателя в тясно пространство. Нейната структурна дебелина е оптимизирана във всяка зона, за да осигури плавно и стабилно пътуване – от пешеходна скорост нагоре, независимо дали по тесни градски улици или на път и магистрала.

Кормилното управление с двойните държачи на вилките прави Gold Wing пъргав и лесен за управление. Патентованите напречни кормилни щанги свързват с предната ос и шарнира на кормилото, доставяйки напълно естествено усещане за водача.

Ракът и ходът са настроени на 30,5 ° / 109 мм, с междуосие 1695 мм. Gold Wing тежи 366 кг с течности, а DCT версията – 367 кг.

Двойната комбинирана спирачна система (D-CBS) разпределя оптимално спирачните сили към предното и задното колела. Използването на единичен ABS модулатор, интегриран с ECU на спирачката, поддържа тежестта в спирачната система. Той работи във връзка с текущия избран режим на каране, като автоматично регулира спирачните характеристики спрямо ситуацията на каране. Двойните 320-милиметрови предни дискове са захванати от 6-бутални апарати, задните 316-милиметрови дискове от 3-бутален апарат.

Gold Wing от подвижно рамо Pro-Arm, което се прикрепва към рамката от лявата му страна. Дясната страна е с достъп за поддръжка. Това улеснява управлението на машината и допринася за стабилността.

Двигател

Двигателят на Gold Wing с обем 1833 кубика е напълно преработен Той все още е шестцилиндров боксер, но с четири клапана на цилиндър, вместо два. Сега е много с по-компактен размер и е по-лек с 6,2 кг.

Максималната мощност от 93 кВт достига при 5500 об / мин, с върхов въртящ момент от 170 Нм при 4500 об./мин. Диаметърът и ходът на буталото са по 73 мм. Левият и десният цилиндър са изместени с 4 мм, а втулките на цилиндрите са алуминиеви. Компресията е 10,5: 1.

Главите на цилиндрите на Unicam, входящите клапани се задвижват от въртящо се рамо, а изпускателните клапани – от ролковите рамена. Те също използват коаксиален вал на рамото както за входящата, така и за изпускателната система.

Горивните камери са с 4-клапанна конструкция pentroof. Входящите отвори подобряват „барабанните“ потоци вътре в цилиндрите. Буталата са с молибденово покритие за намаляване на триенето. Управлението на двигателя Throttle By Wire (TBW) добавя 4 режима на ездача за промяна на характера и доставянето на мощност, свързани със затихването на окачването и двойната комбинирана спирачна система (D-CBS):

Режим TOUR е основната настройка за комфорт и мощност. Той дава пряко 100% съотношение на отваряне между дръжката на дроселната клапа и дросела, с амортизация по подразбиране и разпределение на спирачната сила отпред/отзад.

SPORT обслужва най-високото съотношение на газта с ускорението и осигурява вдигане на обороти, с по-твърдо амортизиране и натиск на лоста на задната спирачка.

Режимът ECON предлага максимална икономия на гориво и лесно пътуване, с по-ниско съотношение на газта към ускорението, амортизацията и спирачната сила.

RAIN дава възможност на мотора да отговори на мокри и хлъзгави условия, с най-ниско съотношение на газта към ускорението, разпределение на спирачната сила по подразбиране и меко амортизиране на окачването.

Има два въздухозаборни канала, разположени отпред вляво и вдясно отзад. Тази структура генерира завихряне при навлизане на въздуха. Резултатът е по-ефективно използване на цялата повърхност на въздушния филтър и намаляване на съпротивлението. За да допълнят дълбокия басов звук на двигателя, ауспусите издават мощен тътен, без прекомерен шум.

ISG (интегриран стартов генератор) комбинира генератора и стартерния двигател в един компонент. Генераторът ефективно се превръща в стартер, когато се захранва с обратна мощност. Той е с 2,4 кг по-лек от стандартната система.

Основните характеристики на Idling Stop или спиране на празен ход (при опцията DCT) са свръхтихото стартиране на двигателя, благодарение на използването на ISG и усещането за плавно стартиране, постигнато чрез комбинация от управление на DCT и TBW. При спиране на светофар с включен режим на празен ход двигателят автоматично спира след 3 секунди, а за рестартиране ездачът трябва само да завърти газта.

Потеглянето по наклон на конвенционален мотоциклет включва едновременно освобождаване на спирачката, отваряне на дроселната клапа и включване на съединителя според степента на наклона. За да улесни това усилие, Gold Wing има Hill Start Assist (HSA) както на версията с механична предавателна кутия, така и на тази с DCT.

Автоматична трансмисия с два съединителя (DCT)

Технологията DCT на Honda вече е в единадесетата година на производство. В Европа са продадени над 140 000 броя двуколесни на Honda, оборудвани с DCT. Системата осигурява последователна, безпроблемна смяна на предавките. Тя използва два съединителя: единия за стартиране и 1-ва, 3-та и 5-та предавки, а другия за 2-ра, 4-та и 6-та. Главният вал за всеки съединител е разположен вътре в другия за повече компактност.

Всеки съединител е управляван независимо от собствена електрохидравлична верига. Когато настъпи смяна на предавката, системата предварително избира целевата предавка, като използва съединителя, който в момента не се използва. След това първият съединител се изключва по електронен път при едновременното включване на втория.

Резултатът е последователна, бърза и безпроблемна смяна на предавката. Освен това, тъй като двойните съединители прехвърлят задвижването от една предавка на следващата с минимално прекъсване на задвижването към задното колело, всякакви вибрации на машината са сведени до минимум.

DCT предлага два различни подхода за каране. Автоматичните настройки са с предварително програмирани модели на превключване, които непрекъснато отчитат скоростта на мотоциклета, избраната предавка и оборотите на двигателя. При ръчния режим на управление на трансмисията смяната на предавките става с помощта на превключвател в лявата част на кормилото.

Монтираната в новия Gold Wing DCT трансмисия е от трето поколение и e специално проектирана за пътуване на дълги разстояния. Освен това е оптимизирана за маневреност с ниска скорост с близки предавателни отношения.

 

Когато се активира пешеходният режим (Walking Mode), двата съединителя на DCT се използват, за да позволят движение назад със съединител 1 и движение напред със съединител 2. По този начин движението напред или назад при скорост на ходене вече е възможно само с управление на съединителя, без да е необходимо превключване на предавките.

4-те режима на каране са свързани с DCT.

TOUR използва настройката за плавно включване на съединителя и превключване на предавките в автоматичен режим.

SPORT използва по-директно включване на съединителя, със смяна на предавките, програмирани в диапазон от средни до високи обороти.

ECON има меко включване на съединителя, със задържане на предавките от ниски до средни обороти и усещане за превключване по подразбиране.

RAIN също така използва мек съединител, задържане на предавките от ниски до високи обороти и по-бавно превключване в режим AT.

Технически характеристики

 

 Двигател
Tип6-цилиндров четиритактов боксер, течно охлаждане, 24 клапана SOHC
Обем1833 куб. см
Клапани на цил.4
Диаметър и ход73 x 73 мм
Компресия10,5:1
Максимална мощност93 кВт/126 к.с. @5500 об./мин.
Макс. въртящ момент170 Нм/4500 об / мин
CO2 емисииGold Wing и Gold Wing Tour MT версия:128 г/км                     Gold Wing Tour с DCT с еърбег 131 г/км
Горивна система
СистемаPGM-FI електронно впръскване на гориво
Обем на резервоара21,1 л
Разход на гориво5,5 л на 100 км
Задвижване
Съединител(MT) хидравличен, в маслена баня, многодисков, контролирано приплъзване (DCT) хидравличен, многодисков с масло под налягане
Трансмисия6-степенна MT, плюс задна

7-степенна + задна DCT

Задвижванекардан
РамкаАлуминиева отливка, двойна тръба
Размери, ДхШхВ2475 мм х 925 мм / 905 мм (MT) х 1340 мм
Колесна база1695 мм
Височина на седалката745 мм
Маса365 кг (МТ) / 367 кг (DCT)
Клиренс130
Окачване
ОтпредДвойна вилка
ОтзадPro Link
Колела
Гума отпред130/70R 18
Гума отзад200/55R 16
Джанта отпред18 x MT3,5
Джанта отзад16 x MT6,0
СпирачкиЕлектронно контролиран комбиниран ABS
Отпред320 мм x 4,5 мм двоен хидравличен диск с 6-бутален апарат
Отзад316 мм x 11 мм вентилиран диск с 3 бутален апарат

 

Сподели