Преди старта на рали Дакар 2019, петимата официални пилоти на екипа на Monster Energy Honda са готови за старт. Това са испанецът Жоан Бареда на 35 години, Кевин Бенавидес от Аржентина на 29 г., Рики Брабек от САЩ на 27, Хосе Игнасио Конехо от Чили на 24 г. и португалецът Пауло Гонсалвеш на 39 г.
Отборът, освен пилотите е от 30 души, които ще се стремят да постигнат най-добри резултати в най-екстремните условия. Тазгодишното издание ще включва десет трудни етапа в Перу, в които допустимата грешка е равна почти на нула. Рали Дакар 2019 започва на 6 януари в Лима и ще приключи пак в перуанската столица на 17 януари след десет етапа в огромната перуанска пустиня.
През сезона 2018 Monster Energy Honda направиха интензивна, но оптимална програма, включваща различни тестове и състезания. По този начин отборът пристига на старта на ралито в пълна готовност. За заводските пилоти особено важни се оказаха състезанията в Южна Америка през август и септември – рали Атакама, Рута 40 и Инка Чалъндж, които бяха допълнение към победата в Мароко през април на рали Мерзуга. След период, в който Honda CRF450 RALLY премина през няколко специфични теста, екипът на Monster Energy Honda е готов да се справи с голямото предизвикателство, което е рали Дакар през 2019 г.
Преди старта на ралито всички от отбора ще преминат през административни и технически проверки. Истинското състезание започва след тръгването от Лима на 7 януари в първия етап между перуанската столица и Писко. Сцената ще включва само 84 км специален етап от общо 331 км.
Вторият етап от Писко до Сан Хуан де Маркона може да се окаже тежък, тъй като мотоциклетите стартират след автомобилите. Това ще затрудни двуколесните машини, които ще трябва да се справят с разорания от преминаването на колите преди това терен. Най-дългият ден от Дакар 2019 ще бъде третият 800-километров етап от Сан Хуан де Маркона.
Единственият маратонски етап от това издание на ралито ще бъде в четвъртия ден, като пилотите тръгват от Арекипа до бивака в Мокегуа. Ездачите няма да могат да получат механична помощ от екипите си и ще трябва сами да поемат ремонт на моторите си. На следващия ден всички ще стартират от една линия в стил мотокрос.
Почивният ден е в Арекипа в събота, 12 януари, преди да започне втората седмица на изпитанието и връщането в Лима със затворени етапи около Сан Хуан де Маркона и Писко. „Супер-Ика“ ще се проведе в дюните на Ика на 15 януари, където мотористите ще се борят с автомобилите и камионите в най-дългия специален етап от 361 км. На следващия ден ще има още един старт на една линия, като за мотокрос.
Пристигането в Лима е насрочено за четвъртък, 17 януари, с всички оцелели след приключването на пробега от общо 5541, включващ около 2889 км в специални етапи.
Общо 138 ще бъдат мотоциклетите от 334 превозни средства в Дакар 2019. Състезанието ще бъде излъчено по над 70 телевизионни канала в 190 страни.
Рали Дакар 2019
Ден | Етап | Специален етап в км | Общо км |
6 януари | Церемониален старт от Лима | ||
7 януари | Лима – Писко | 84 | 331 |
8 януари | Писко – Сан Хуан де Маркона | 342 | 554 |
9 януари | Сан Хуан де Маркона – Арекипа | 331 | 799 |
10 януари | Арекипа – Мокуегуа | 352 | 511 |
11 януари | Мокуегуа – Арекипа | 345 | 776 |
12 януари | Почивен ден | ||
13 януари | Арекипа – Сан Хуан де Маркона | 317 | 839 |
14 януари | Сан Хуан де Маркона – Сан Хуан де Маркона | 323 | 387 |
15 януари | Сан Хуан де Маркона – Писко | 361 | 576 |
16 януари | Писко – Писко | 313 | 410 |
17 януари | Писко – Лима | 112 | 358 |
Общо км | 2889 | 5541 |