Пилотът на LCR Honda CASTROL Кал Кръчлоу спечели трета победа в кариерата си. Той триумфира в Гран При на Аржентина на пистата Термас де Рио Ондо, в едно хаотично състезание, но успехът му беше №750 за Honda в мотоциклетната Гран При. На подиума му асистираха Йохан Зaрко и Aлекс Ринс. Най-щастлив бе шефът на Кръчлоу – Лучо Чекинело, тъй като отборът му води в класирането при тимовете. От своя страна Кръчлоу е първият британец, който води в класирането на шампионата след Бари Шийн през 1979 г. Всъщност пилотът е и първият британец от 35 години насам, спечелил Гран При във висшия клас след Шийн, но това стана в Бърно през 2016 г. Сега Кръчлоу е начело в красирането с 38 т., с 3 пред Андреа Довициозо.

Състезанието бе изключително драматично за пилотите  на Repsol Honda. Световният шампион Марк Маркес получи няколко наказания.  Стартът бе забавен съображения за сигурност, защото започна леко да вали дъжд. Пилотите се прибраха в бокса, за да сменят гуми. Единственият, който остана, бе Джак Милър, който бе на първа позиция. При повторния старт Маркес застана на старта, но не на мястото си, а на питлейна.

Тогава светлините угаснаха и Милър поведе, стартирайки от първа позиция.  Дани Педроса от Repsol Honda бе втори, а Зарко бе 3-и, преди да го удари Маркес. В този момент шампионът застана зад Милър, който избута Педроса и пилотът с №26 отиде в мократа част на пистата, където падна и не продължи. Маркес вече беше лидер, когато му показаха табела за наказание, че трябва да мине през питлейна. Така настъпи драмата в надпреварата. Причината е, че на Термас де Рио Ондо питлейнът е дълъг и при ограничението на скоростта от 60 км/ч. Маркес загуби много време – 27 секунди и излезе в края на колоната.

ФЕЙСЛИФТЪТ НА PCX 125A >>

През това време Милър бе начело на група от още трима. След него бяха Зарко, Ринс и Кръчлоу. Маркес се върна на пистата и започна да атакува пилотите един след друг. Тогава дойде инцидентът с Алеиш Еспаргаро. Маркес се опита да го изпревари, двамата се удариха. Историята се повтори по-късно и с Валентино Роси.

Кръчлоу донесе победа № 750 за Honda
Кръчлоу донесе победа № 750 за Honda

В челото също имаше драми. Ринс излезе за кратко начело, заради грешка на Милър, а Кръчлоу мина пред Зарко. Драмата за Маркес продължи. Той изпревари Андреа Довициозо, като догони Валентино Роси и Маверик Винялес. Маркес тръгна да атакува Роси от вътрешната страна, но нямаше достатъчно място и Маркес удари Доктора. Двамата излязоха извън пистата. Испанецът остана на трасето, а Валентино Роси излезе в тревата на 13-ия завой и падна. Докторът продължи, но завърши далеч от зоната на точките – 19-и. Шампионът продължи и стигна до финала 5-и, но отново бе наказан с 30 секунди, което го извади от зоната на точките и той стана 18-и.

Отпред Кръчлоу и Зарко избягаха на Ринс, за да спорят двамата във финалния сектор. Британецът обаче запази първото място и спечели победа №750 за Honda. Тези победи на нашата марка са постигнати в 7 различни категории – 13 в 50 куб. см, 164 в 125, 43 в Moto3, 207 в 250, 35 в 350, 156 в 500 куб. см и 131 в MotoGP.

Ако се върнем назад, през 1961 г., първата победа на Honda е отбелязана от австралиеца Том Филис в клас 125 куб. см на пистата Монжуик в Барселона. Пилотите, допринесли за нея, са легендарни имена за Honda: Мик Дуън – 54 победи в 500 куб. см, Дани Педроса – 54, от които 8 в 125, 15 в 250, 31 в MotoGP, Джим Редман – 45, от които 4 в 125, 18 в 250, 21 в 350 и 2 в 500 куб. см, Майк Хейлууд – 41 от които 1 в 125, 20 в 250, 12 в 350, 8 в 500куб. см; Марк Маркес – 35 в MotoGP, Валентино Роси – 33, от които 13 в 500 куб. см и 20 в MotoGP, Фреди Спенсър – 27, от които 7 в 250 и 20 в 500 куб. см, Луиджи Тавери – 26, от които 6 в 50 и 20 в 125 куб. см, Лорис Капироси – 19, от които 8 в 125, 10 в 250 и 1 в 500 куб. см, Уейн Гарднър – 18 в 500 куб. см.

Това са общо 10 пилоти, които са взели 47% от всички 750 победи на Honda и сега серията продължава.

Сподели