Pro Motocross: Братя Лоурънс триумфират с Honda

Австралийските братя Лоурънс с Honda пишат историята на американския Pro Motocross в Калифорния

Новият световен шампионат Pro Motocross, под шапката на AMA Pro Racing, започна летния си сезон от 11 кръга на Fox Raceway под слънчевото небе на Южна Калифорния. Първият кръг KTM Fox Raceway National на новия шампионат по супермотокрос стартира с изтощителните битки за Купата Едисон Дий в клас 450 и Купата Гари Джонс в клас 250.

След незабравима зима в Monster Energy AMA Supercross, австралийските братя Джет и Хънтър Лоурънс, и двамата заводски пилоти на Honda, продължиха с победния си марш. Те откриха сезона на класическото мотокрос трасе със забележителни изяви. Така влязоха в историята на американския мотокрос като първите братя след повече от половин век на състезания, които печелят в един и същия ден. Джет се наслади на безупречен следобед в своя дебют в клас 450 с победи и в двата манша, докато опитът и постоянството на Хънтър му позволиха да излезе триумфално в клас 250 с 3-о и първо място.

Клас 450

Първи манш. В клас 450 най-новото лице на дивизията излезе начело още от старта. Джет Лоурънс лесно грабна холшота и се изстреля пред Дилън Ферандис, носител на титлата за 2021 г. и Чейс Секстън от отбора на Honda HRC, наскоро коронован като  шампион на Monster Energy AMA Supercross.

Преднината на Лоурънс продължи да расте, тъй като младият австралиец изглежда, че се чувстваше комфортно и в пълен контрол в първото си състезание във висшия клас. В резултат на това фокусът се измести към битката за второ място между Ферандис и Секстон. Секстън показа търпение и постоянство и в крайна сметка стигна до второто място.

Отпред, Лоурънс се наслади на безгрижна победа с 10 секунди пред своя съотборник в Honda и двамата финишираха първи и втори, докато Ферандис – трети.

Втори манш. Надпреварата отново бе под властта на Лоурънс, който пак взе холшота. Той обаче веднага бе притиснат от Ферандис. Няколко удара на пилота на Yamaha го накараха да загуби малко от скоростта си. Това позволи на Секстън да го изпревари и да преследва своя съотборник новобранец.

Не отне много време на пилотите на Honda да се отдалечат от Ферандис. Скоро състезанието се превърна в битка на съотборниците Лоурънс и Секстън. Разликата между тях бе около 2 сек. Когато навлязоха в последните 10 минути, Секстън вдигна темпото и успя да намали изоставането до около секунда. Лоурънс обаче беше на достатъчно разстояние, за да успее да мине със секунда пред Секстън през карирания флаг. Ферандис завърши трети, на близо 44 сек от първия.

Така Лоурънс водеше всяка обиколка и всяка минута от първото си състезание в клас 450 и в двата манша. Той беше първи и в двете квалификационни сесии, за да завърши може би най-впечатляващия дебют във висшия клас в историята на професионалния мотокрос. Секстън буквално следваше Лоурънс по петите и с две втори места, завърши втория пореден удар с 1-2 на Team Honda HRC на откриването на Fox Raceway. Двете трети места на Ферандис го пратиха и на подиума в общото класиране.

Лоурънс направи безпрецедентна победна поредица във Fox Raceway. Сега той има шест състезания в два класа, след като спечели предишните пет състезания от клас 250 в Пала, датиращи от първата му победа в кариерата през 2020 г. Той става 75-ият различен победител в историята на клас 450 и първият австралиец след победата на Брет Меткалф в кръг 10 на сезон 2011.

Лоурънс и Секстън са разделени от шест точки след първите два старта, докато Ферандис е на 10 т. на трето място.

250 клас
Хънтър Лоурънс от Team Honda HRC спечели състезанието с трето и първо място в двата манша. В първото състезание, победата завоюва Ар. Джей. Хемпшиър. Лоурънс се възползва от скоростта на Джо Шимода, впуснал се в битка за последното място на подиума и по този начин изиграл ролята на влекач за Хънтър Лоурънс и неговата Honda.

Хемпшиър спечели третата победа в мотоциклетната си кариера с 6,1 секунди. Гореща битка за второ място се разигра в последната обиколка, когато Шимода и Лоурънс се доближиха до Воланд. Лоурънс успя да изпревари Шимода и се залепи на задния калник на Воланд, който издържа и си осигури най-добрия резултат в кариерата си – второ място, а Лоурънс бе трети.

Във втория манш Хънтър да изведе своята Honda напред и взе холшота. След това бе недостижим и спечели победата, без да допусне никой да го доближи. Лоурънс се наслади на лидерство от старта до финала, за да завърши с убедителна победа, с 8,4 секунди пред Дийгън, а Виале изостана много на трето място.

Финалите на 3-о и първо място на Лоурънс не само дадоха на австралиеца втората победа в кариерата му, но му позволиха да установи солидна преднина в точките след първия кръг.