Пабло Кинтанила бе втори в 8-ия етап до Вади Ад-Дауасир в рали Дакар. Така той върна не само шанса си за подиум в общото класиране, но и възможност да се бори за победата. Американският пилот на Monster Energy Honda Рики Брабек стана четвърти.

Осмият етап на рали Дакар бе на-дългият от тазгодишното издание – 830 км. Специалното изпитание обаче бе само 395 километра в южната част на Саудитска Арабия, с много пясък и много дюни. От Ал Дауадими до Вади Ад-Дауасир  имаше повече километри за връзка, отколкото специален етап. Най-южно разположеният бивак в този Дакар ще бъде дестинацията за два етапа.

Пабло Кинтанила беше най-бързият пилот на Monster Energy Honda, въпреки че повечето наши състезатели се представиха добре на осмия етап. Пабло стигна до бивака на второ място, на по-малко от три минути зад победителя от деня. Рики Брабек също даде яростно темпо, като регистрира 4-о най-добро време за деня, 6:44 мин. зад Съндърланд. Утре американецът би трябвало да може да използва позицията в своя полза, за да стопи разликата с преките си съперници.

Начо Корнехо, който победи в 7-ия етап, се затрудни с неприятната задача да отвори трасето. Младият чилиец караше добре до края на деня, когато незначителна навигационна грешка го накара да изостане и да загуби малко повече време от очакваното. Съотборникът му в Monster Energy Honda Хоан Бареда падна при спускане от дюна в началото на специалното изпитание. Това му причини болка в контузеното рамо през целия ден.  Пилотът все пак успя да завърши девети в RallyGP с 12 минути дефицит. Испанецът е пети като цяло, на 14:38 мин. зад лидера в състезанието.

Въртележката от Вади Ад-Дауасир днес продължава с около 491 километра общо, включително 287 километра специален етап. Той ще премине през доста непозната област на Арабския полуостров – Empty Quarter. Планините и трасета между каньоните ще изискват коренно различен стил на каране от подхода, използван досега. По-малко пясък, но по-високо ниво на трудност, особено по отношение на навигацията.

Сподели