Сезонът за преговори и тестове в в TrialGP вече приключи. Екипът на Repsol Honda Trial е потвърден за 2023 г. Затова е време е за равносметка и полагане на основите за предстоящия сезон. Световният шампион Тони Боу оценява 2022 г. и си прави самооценка. Тази година според него не беше с оценка 10.

 

Седем победи в TrialGP през 2022 г. и три втори мяста. Четири победи в X-Trial (в зала) и едно второ място, плюс девет бонус точки от възможни десет. Това е резултатът за Тони Боу за 2022 г. Той завършва сезона с още две световни корони. Сега пилотът на Repsol Honda Team има 32 титли на свое име. Могъщ резултат. Ето и специалното интервю на супершампиона.

 

Беше страхотен сезон за отбора на Repsol Honda. Още веднъж, Тони, ти спечели всички титли. Стигна до 32. И не спряхте да ни напомняте през целия сезон, че не само вие, но и останалата част от отбора сте свършили страхотна работа, особено през зимата. Сега е зима и като ви познаваме, вероятно вече мислите за 2023 г. Така ли е?

– Да. Със сигурност вече започнахме да работим за 2023 г. Имахме кратка почивка през ноември, за да си починем и за Honda Thanks Day (Деня на благодарността на Honda). Тогава официално започнахме сезон 2023. През декември започнахме както фитнес подготовката, така и подготовката на мотора. Миналата година направихме нещо подобно, но без да ходим до Япония. Беше страхотно да видя инженерите отново и да работя с тях няколко дни. Беше много продуктивно и нашето намерение беше да подобрим работата, свършена през предходната зима.

Върху какво работихте през предсезона?

– Трудно е. Ние сме във време, когато нещата вървят много добре и когато се подобряваш, е трудно да се подобриш във всичко. Тоест, понякога подобрявате точка, от която се нуждаете, но губите нещо, което вече сте имали. Това ви поставя в трудна ситуация. През годината направихме някои промени, опитвайки се да подобрим някои аспекти и осъзнаваме колко е трудно. Понякога има някои неща, които ездачът може да компенсира с карането си, но друг път по-малко. Опитваме се да направим мотора възможно най-последователен и останалото зависи от ездача, поне с моя стил на каране. Понякога не става въпрос само за мощност. Става въпрос за това как да се справите с мотора.

Трябваше ли да свършите много работа по Cota тази година?– Е, тази година се състезавах на два „различни“ мотора в шампионата на закрито и на открито. Щастлив съм, защото бяхме малко дръзки в X-Trial и наистина се отплати, като спечелихме първите четири изпитания с новия мотор. След това, на открито, не се чувствах толкова добре. Така че направихме малка крачка назад и мисля, че това е пътят напред. Където аз не мога, моторът може, а когато моторът не може , тогава мога аз. Това е, към което се стремим и знаем, че не е лесно да се поддържа. Хубави години като тези напоследък… трудно е да постигнеш толкова много успехи! Имахме невероятна година, всичко мина много добре, но… това не беше най-добрата ни година. Трудно е да започнете отново и да правите нещата добре и да поддържате тази висока мотивация.Казвате, че не беше най-добрата година, защото не успяхте да спечелите всички изпитания?– Трудно е да имаш перфектен сезон, но е имало години, в които сме успявали. Да повториш перфектен сезон е супер трудно – трябва да спечелиш всичко. 2022 г. не беше най-добрата ни година, защото се провалихме. Други години сме се представяли по-добре от този път. Аз съм изключително конкурентен, но и реалистичен. Много съм ясен – беше много добра година; работихме много усилено; направихме нещата добре… Но това не беше най-добрият ни сезон.Каква оценка бихте си поставили за 2022 г.?– Никога не бих си дал 10, защото винаги можеш да се подобриш. Сезон 2022 беше за 7 или 8 – добър сезон. Екипът беше за 10. Работиха усилено.  Свършиха страхотна работа. Те направиха всичко, което можех да поискам от тях и съм им много благодарен за това. Положиха много усилия и запазиха мотивацията. Това беше първата година с Карлес, а също и с Фуджи като мениджър на екипа и мина много добре. Много съм щастлив и мисля, че ще се подобряваме.Това беше и първата ви година с Габриел Марчели като съотборник. Как беше да делиш отбора с него?– Разбирам се много добре с Габриел. Той е много спокоен човек и има страхотен характер. Да имаш съотборници като него е много положително. Той има много високо ниво. Помогнах му с каквото можах и смятам, че той е състезател с голямо бъдеще. Виждам, че се справя по-добре на мотора, отколкото се отразява в резултатите му. В края на сезона той прави повече, отколкото се очаква от него. Освен това да си в този отбор не е лесно. Той работи добре… С новия мениджър на отбора Такахиса Фуджинами нямаше много време за адаптация.– Беше трудно, защото с Микел Сирера спечелихме всичко. Първата година е сложна, защото след 15 години печелене на всичко… представете си, ако по някаква причина загубите титла… това може да се случи, защото това е нещо, което в крайна сметка ще се случи. Не можем да печелим през цялото време. Фуджинами работи много, нямаше график, но най-хубавото е, че ни разбира като ездачи. Той е там за всичко, от което имаме нужда. Виждали сме толкова много пъти как се правят нещата, така че може би беше по-лесно, но каквото може да се подобри, той със сигурност ще го направи.Физически бяхте в страхотна форма в началото на шампионата.– Идеално! Физически бях във форма през цялата година и се чувствах много добре. Имало е моменти, в които съм бил много добър на мотора, по-добре от други години. Но също е вярно, че сме допуснали и някои грешки. Вярно е, че съперниците ни натискат, но и ние бъркахме понякога. Надяваме се, че сезон 2023 ще бъде толкова добър, колкото тази година.Част от вашата методика е да тренирате много и постоянно да се усъвършенствате!– Това е много сложно нещо. И тъй като съм много взискателен, знам, че мога да се подобря. Дори добрите сезони, които имахме, можеха да бъдат по-добри. Всичко, което може да бъде подобрено по мотора, може да ми помогне да направя крачка напред. Що се отнася до карането, мисля, че съм близо до лимита си, но ако подобрим мотора, можем да продължим напред.Ако говорим за съперниците… изглежда, че те никога не се отказват. Напротив, тази година имахте освен големия си съперник от последните 16 години – Адам Рага, още Хайме Бусто и Матео Гратарола.– Мисля, че има две или три много важни точки. Има група с повече топ ездачи в сравнение с други години – петима състезатели, които могат да спечелят изпитания или да бъдат на подиума. Освен това изпитанията са по-лесни, така че повече хора участват в битката и повече неща могат да се случат. В момента това ни е от полза. Тъй като сме по-редовни от другите, ни даде титла с голямо предимство в точките. Когато не печелихме, сме завършвали на второ място. Със седем победи и три втори места, това е супер всестранно първенство. Тези, които са завършили втори и трети, в няколко изпитания са се оказали извън подиума. Това ви дава повече спокойствие в шампионата. Когато казвам, че сме допуснали грешки, това е точно това – в някои изпитания бяхме близо до пето или шесто място. Тази година беше наистина лесно това да се случи, тъй като няма място за грешки!Настоящите секции са нещо, което обуславя резултатите: лесните изпитания водят до повече равенство и по-голям брой съперници в битката за победата.– Отчасти е нормално, защото е по-равномерно разпределение на силите. Но това е забавление и трябва да направите шоу. Имаше лесни изпитания, с малко оценки, и други, които не бяха толкова лесни. Мисля, че нивото на състезателите е толкова високо сред лидерите, че гарантира печеленето на точки. Ако нивото беше по-ниско, нямаше да има шоу.Да поговорим за сезон 2023. Изглежда, че ще има няколко изпитания повече, отколкото през 2022 г. И в X-Trial отделен шампионат с още няколко старта. Какво е вашето мнение?– Това идва след няколко години само с малко стартове. Така че наличието на 8 изпитания на закрито и 12 състезания на открито вече е добре. Важно е да има повече дати в календара и в двата шампионата. Също така е вярно, че бихме искали да проведем едно състезание и след като приключи, да започнем друго. Ако не завършим шампионата на закрито и започнем този на открито, това не е най-доброто нещо. Но ако вместо само 4 състезания ще има 8, тогава… така да бъде!

 

Сподели