• В музея на Honda има над 300 модела, които се показват на 360-градусовата виртуална обиколка
  • На дисплея се появяват легендарни превозни средства като T360 – първият автомобил, произведен от Honda и RA271 – първият болид за Формула 1, разработен от производителя
  • Изложението разказва историята на Honda чрез най-обширната и изключителна колекция от автомобили, мотоциклети и силови продукти

Музеят или Колекционната зала на Honda (Honda Collection Hall), се намира на пистата Туин Ринг Мотеги в Япония. Тук е събрана най-голямата колекция от продукти, разработени от компанията. Изложени са над 300 модела, които могат да се видят чрез 360º виртуална обиколка.

Можете да направите обиколката, като посетите: https://www.honda.com/collection-hall-gallery. Тук можете да проследите историята на японския производител чрез изключителна колекция от автомобили, мотоциклети, силови продукти и състезателни машини.

Музеят е открит през 1998 г., за да отбележи не само 50-годишнината на Honda, но и да покаже мечтите и страстта, които вдъхновиха както продуктите за масово производство, така и състезателните машини. Тази инициатива може да помогне на виртуалните посетители да се забавляват, докато са вкъщи. Особено сега, когато сме изключителната ситуация на пандемия на коронавируса.

 

Три етажа от историята на Honda

 

Виртуалната обиколка пресъздава физическа обиколка на музея. Това позволява да си представим, че наистина сме пътували до дома на Honda, за да преживеем 70-годишната история на компанията чрез най-емблематичните си продукти. Без да ставаме от дивана или бюрото, можем да разгледаме трите етажа на музея и да видим голям брой превозни средства, които са наистина важни етапи в развитието на компанията Honda.

На втория етаж се помещават секциите за автомобили, мотоциклети и силови продукти, където първият „компактен спортен“ модел S500 от 1963 г. е звездата на шоуто. Освен някои от легендарните модели на марката като Prelude, NSX и Civic, изложението предлага и преглед на развитието на японския автомобилен сектор. Специално внимание се отделя на микро автомобилите или японските коли kei, които имат изключително голям успех на японския пазар. На екрана са представени и някои от най-ранните модели на производителя, като Honda N360, първият микро автомобил за масово производство, който излиза в продажба през 1967 г. Иконичните двуколесни машини също са показани. Сред тях е CB750 – първият в света серийно произвеждан четирицилиндров мотоциклет, а също и NR с овални бутала.

 

Третият етаж е посветен на състезателната активност на Honda. Можем да видим едноместни болиди, GT автомобили и мотоциклети, с които Honda участва в състезания, дори и днес. В този раздел има някои особено емблематични експоната, като например един от болидите McLaren Honda, с които се е състезавал легендарният бразилски пилот Айртон Сена. Тук е и шестцилиндровият RC166, с който Майк Хейлууд победи на ТТ на остров Ман.

 

Фабрика на мечтите Отварянето на НСН (Honda Collection Hall) показва усилията на компанията да покаже произхода на Honda и да използва технологиите и мобилността, за подобряване на благосъстоянието на хората.Това датира от 40-те години на миналия век, когато Соичиро Хонда за пръв път монтира двигател от генератор, използван за захранване на радиопредавател, на велосипеда на жена си, за да улесни всекидневните нейни пътувания за пазаруване. През 1946 г. той доразвива идеята и започва да продава двигателите с резервоари за гориво, ускорители, кабели и други части, за да могат се монтират на всеки велосипед. Този двигател стана известен като Honda Bicycle Engine. Две години по-късно, през 1948 г., Сойчиро Хонда основава Honda Motor Company.

Сподели