F.C.C. TSR Honda France завърши световния шампионат по издръжливост (EWC) на ФИМ за 2019/2020 г. на 3-о място. Това стана след големия финал на първенството на пистата Ещорил в Португалия. В това състезание Фреди Форей, Майк ди Мелио и Джош Хук завършиха втори на борда на изцяло новият мотоциклет Honda CBR1000RR-R Fireblade SP. Победата им в 24 часа на

Екипът на F.C.C. TSR Honda France дойде за последния кръг от шампионата на второ място във временното класиране. Победата им в 24 часа на Льо Ман ги премести с 40 точки зад лидерите в шампионата SERT. Преди последния старт математически  бе възможно осем други отбора да се борят за титлата EWC 2019/2020.

12-те часа Ещорил бяха ново предизвикателство за всички отбори за издръжливост. Обикновено 8-те часа на Сузука е домакин на финала на сезона през юли. Поради COVID-19 сезонът беше променен след някои анулирания на състезания. Затова мотоциклетното 24 часа на Льо Ман бе много по-късно през годината, а Ещорил бе финално състезание. Дори на тази нова писта F.C.C. TSR Honda France  изглеждаха силни от първите тренировки и жадни за битката за титлата.

Ди Мелио стартира 12-часовото състезание за отбора на второ място след силна квалификационна сесия. Когато стартът бе даден, началните обиколки на пистата с дължина 4,182 км, бяха неистово оспорване. Позициите се сменяха, докато гумите се загряваха до хладната сутрешна температура. На първия питстоп Хук пое от Ди Мелио, а тимът бе шести.

В края на осемте часа от надпреварата, всички погледи бяха насочени към шампионата, тъй като SERT бяха на четвърто място. Те трябваше да останат в десетката, за да продължат да имат шанс да вземат титлата. Междувременно специалистите по издръжливост на Honda, оказваха натиск върху лидерите в надпреварата от тима на YART. Те поддържаха второ място и често връщаха преднината си благодарение на стратегията на Honda за спиране в бокса. В резултат на доброто им представяне F.C.C. TSR Honda France взе девет бонус точки в края на осмия час, засилвайки шанс за предно класиране в шампионата.

Около 11 часа и 20 минути до края на състезанието, F.C.C. TSR Honda France направиха последния си пит стоп. Тимът бе на втора позиция и приблизително на минута и 10 секунди зад YART, които трябваше да направят последния стоп „splash and dash“. Изчаквайки до последните минути, YART спряха в бокса и успя да се задържат на секунди пред преследващия ги Fireblade. Ди Мелио донесе на отбора второ място, на 24 секунди от победата, след като завърши 421 обиколки.

Завършвайки сезона на световното първенство по издръжливост FIM 2019/2020 на трето място, на 24 т. зад победителите SERT, F.C.C. TSR Honda France направи зашеметяващо завръщане от 8-те часа Сепанг миналия декември, където бяха 12-и в общото класиране. Отборът доминира в 24 часа на Льо Ман, като водеше от началото до края. Те се изкачи на и в класирането до второ място, когато пристигнаха в Ещорил.

Датите за световното първенство по издръжливост на ФИМ за следващата година все още не са обявени. F.C.C. TSR Honda обаче ще се стреми да започне там, където завърши, след като показа потенциала на изцяло новата Fireblade за  2020 г. Този мотор в дебютното си състезание от EWC спечели победата в Льо Ман и завърши втори в 12-часовото състезание в Португалия.

 

Сподели