Флагманите на Honda – GL1800 Gold Wing и GL1800 Gold Wing Tour са подложени и на технически подобрения с фокус върху безопасността за 2023-а моделна година

 

Нови цветове и система за мониторинг на налягането в гумите, наред с още други технически подобрения въвежда от 2023-а моделна година Honda във флагманите си GL1800 Gold Wing и GL1800 Gold Wing Tour. Първият вече ще се предлага и в Iridium Gray Metallic / Mat Pearl Morion Black, съчетани с червени капаци на двигателя. GL1800 Gold Wing Tour вече може да бъде поръчван в цвят черен графит Graphite Black с кафяви капаци на двигателя, както и в металика Beta Silver Metallic/Iridium Gray Metallic. Опцията Graphite Black на версията Tour ще може да бъде съчетана и с механична трансмисия, докато класическият Gold Wing остава само с автоматика DCT от трето поколение. Новост и при двата вариант е системата за мониторинг на налягането в гумите TPMS.

Honda Gold Wing, от представянето си като 1000-кубикова машина през 1975 г. винаги е представлявал най-доброто в пътуването на две колела. И това е мотоциклет, извървял много път, растящ във физически размери и обем през десетилетията, като през цялото време създава трайна и ненадмината репутация за лукс, качество и комфорт.

За 2023 г. Gold Wing получава нова система за следене на налягането в гумите (TPMS), която бързо и ясно предупреждава водача, ако налягането в гумите е ниско, освен това получава нова зашеметяваща цветова комбинация.

  1. 23YM HONDA GOLD WING TOUR

    2. Преглед на модела

Двигателят и шасито на Gold Wing са проектирани в унисон с моделна 2018-а година, за да изместят позицията на каране напред и да създадат много по-компактен мотоциклет. Рамка от алуминиева греда е конструирана около предна вилка с двоен носач, която позволява двигателят да бъде разположен отпред в машината, докато предното колело се движи нагоре и надолу в по-вертикална равнина, като същевременно осигурява висококачествен контрол на окачването и стабилност на предния край благодарение на неговата твърдост и намаленото триене.

Оптимизиран по размер 24-клапанният 6-цилиндров боксеров двигател не загуби нищо от своята мощност, лавината от въртящ момент или пристрастяващата мощност. Добавянето на Throttle By Wire (TBW) управление донесе със себе си 4 режима на водача: TOUR, SPORT, ECON и RAIN; работата на двойната комбинирана спирачна система (D-CBS) се променя в зависимост от избрания режим. Асистентът за потегляне по наклон (HSA) и Idling Stop улесняват управлението и подобряват горивната ефективност.

DCT разполага със 7 скорости, с усещане за съединителя, скорост на превключване на предавките и обхват на оборотите на по-висока/по-ниска предавка, пригодени специално за всеки режим на каране. Освен това разполага с функция „пълзене“ напред и назад.

Gold Wing предлага пълно усещане за свобода, с истинско удоволствие от карането и производителност, съчетани със стилен дизайн. Аеродинамично ефективен обтекател насочва въздуха около ездача, докато електронният екран се настройва според предпочитанията; луксозните седалки предлагат комфорт през целия ден. Леката аудио система и високоговорителите демонстрират невероятно качество на звука. И функции като Smart Key операция, Apple CarPlay™, Android Auto™ и Bluetooth™ осигуряват модерни удобство и свързаност.

Новост за 23-та моделна година е системата за следене на налягането в гумите (TPMS) и GL1800 Gold Wing се предлага ексклузивно в красив, напълно нов цвят Iridium Grey Metallic/Mat Pearl Morion Black с червени детайли върху корпусите на двигателя.

  1. Основни характеристики

3.1 Стил и оборудване

  • 7-инчов TFT дисплей предоставя информация за каране, навигация, аудио, включваща новата система за следене на налягането в гумите (TPMS)
  • Опънатите линии със съвременен ръб показват мотоциклета отдолу
  • Електрическо предно стъкло, регулируемо по ъгъл и височина
  • Круиз контролът работи гладко чрез електронно управление на дроселната клапа (TBW)
  • Голям капацитет за багаж за уикенд обиколки
  • Apple CarPlay™ и Android Auto™ позволяват използване на смартфон
  • Пълно LED осветление и индикатори за автоматично изключване
  • Управлението на интелигентния ключ добавя удобство при запалване и багаж
  • Два USB Type-C гнезда
23YM HONDA GOLD WING TOUR

Цялото осветление е LED. Долната част на фаровете е с 5 полирани оптични лещи от двете страни, за да създаде светлинен подпис на къси светлини Jewel-Eye. Използването на дълги светлини в горната част създава стереоскопичен ефект. Предните мигачи се намират в огледалата и се изключват автоматично, системата сравнява разликата в скоростта на предните и задните колела и изчислява кога да отмени индикацията спрямо ситуацията.

По време на каране зададената от разположения на дясното кормило круиз-контрол скорост се показва в долната лява част на скоростомера. Чрез системата TBW се постига плавен преход към определената скорост и изключително плавна работа, особено при изкачване. И след завършване на забавяне с работеща система за круиз контрол, Gold Wing се връща към предварително зададената скорост с подходящ график за превключване.

Луксозното оборудване създава уникален кокпит. Върху циферблатите са нанесени различни нискоконтрастни цветове в тъмни тонове, като периферните зони образуват конусовидни наклони, за да създадат усещане за дълбочина. Метален пръстен обгражда всеки циферблат, а градуировките светят в LED.

7-инчовият пълноцветен TFT дисплей с течни кристали предоставя цялата информация за аудио и навигационните системи, както и режимите на каране и настройката на окачването. Яркостта се настройва автоматично, като максималният интензитет на светлината на екрана е 1000 cd и мотоциклетистът може да избира между 8 нейни нива. Налягането в гумите се показва като числова стойност в долната лява част на инструментите. Новост за 2023-а година е системата за следене на налягането в гумите, която сигнализира с ярка предупредителна светлина, ако то стане твърде ниско.

Интелигентният ключ активира всички системи на мотоциклета и аварийния ключ. Запалването и заключването на кормилото могат да се включват или изключват, докато носите Smart Key.

Повечето собственици на Gold Wing правят кратки, 2-3-дневни обиколки, така че общият обем от 60 л на багажника между двата коша е достатъчен. Като опция се предлагат ексклузивно проектирани вътрешни чанти. При наличието на Smart Key едно просто натискане на бутон отваря кошовете.

Gold Wing е съвместим с Apple CarPlay™ и Android Auto™, така че ездачът може да използва персонализираните информация и съдържание от своя смартфон. Налични са и Bluetooth™ връзка, както и две USB Type-C гнезда за включване.

Висококачествените и леки високоговорители осигуряват превъзходно качество на звука. Пътникът разполага с превключвател за управление на звука.

Навигационната система се показва на 7-инчов, пълноцветен TFT екран с течни кристали в централната част на инструментите и включва жирокомпас, което означава, че насочването продължава дори в тунел. Възможна е и отмяна на която и да е точка от пътя или операция с инструкции „върни се у дома“ по време на каране. Картите се актуализират и предлагат възможност за въвеждане на до 99 различни точки за подробно планиране на пътуването.

Капацитетът на резервоара за гориво е 21 л с разход на гориво 5,5 л/100 км.

3.2 Шаси

Алуминиева отливка, двойна тръба
Предно окачване с двоен носач и задно Pro-Arm
ABS и двойна комбинирана спирачна система (D-CBS)

Отлятата под налягане алуминиева двугредова рамка на Gold Wing е проектирана да постави двигателя в тясно пространство; структурната му дебелина е оптимизирана във всяка зона, за да осигури гладко и стабилно возене, от скоростта на ходене нагоре, независимо дали по тесни градски улици или на открито.

3.3 Двигател

Хоризонтално разположен 6-цилиндров боксер 24-клапанен SOHC
Електронно управление на дросела (TBW) с 4 режима на водача за персонализиране на мощността
Режимите на каране също управляват амортисьорите на окачването и спирачната сила
Стоп на празен ход, интегриран стартер генератор (ISG) и асистент за потегляне по наклон (HSA)

За реализиране на потенциала за управление на шасито и поддържане на пристрастяващата доставка на мощност, която прави иконата Gold Wing толкова привлекателна, се грижи 1833-кубиков, хоризонтално разположен, 6-цилиндров двигател с по четири клапана на цилиндър.

Пиковата мощност от 93 кВт се постига при 5500 об/мин, а максималния въртящ момент от 170 Нм – при 4500 об/мин. Размерът на отвора от 73 мм съответства на хода от 73 мм, левият и десният цилиндър са отместени с 4 мм, а гилзите на цилиндъра са алуминиеви. Степента на компресия е 10,5:1.

Управлението на двигателя Throttle By Wire (TBW) добавя 4 режима на водача за промяна на характера и подаването на мощност, свързани с амортисьорите на окачването и двойната комбинирана спирачна система (D-CBS):

Режимът TOUR е основната настройка за комфорт и мощност. SPORT осигурява силно ускорение с по-стабилно поведение на амортисьорите и натиск върху лоста на задната спирачка. Режимът ECON предлага максимална икономия на гориво и лесно управление. RAIN намалява яркостта на циферблата.

3.4 Трансмисия с двоен съединител (DCT)

Трето поколение 7-степенна DCT като стандартно оборудване
Плавно и тихо, с ултрабързо превключване
Режимът позволява на машината да „пълзи“ напред или назад
4-те режима на каране също управляват DCT за оптимизирана реакция

Представена за първи път през 2009 г., DCT технологията на Honda вече е в своята 14-та година на производство и над 200 000 двуколесни машини Honda, оборудвани с нея, са продадени в Европа. Тя осигурява последователна, безпроблемна смяна на скоростите нагоре или надолу и много бързо се превръща във втора природа при употреба. Използва два съединителя, единия от които за стартиране и за 1-ва, 3-та, 5-а и 7-а предавка, а другия – за 2-ра, 4-а и 6-а.

Резултатът е постоянна, бърза, плавна и безпроблемна смяна на предавките. Допълнително предимство е издръжливостта (тъй като зъбните колела не могат да бъдат повредени от пропускане на зъбно колело).

Системата DCT предлага два различни подхода при каране – автоматичните настройки, с предварително програмирани модели на превключване, които постоянно отчитат скоростта на превозното средство, избраната предавка и оборотите на двигателя, за да решат кога трябва да се извърши превключване, и настройката за ръчна смяна на предавките с помощта на лостчетата.

DCT на Gold Wing разполага с 1,8 км/ч пешеходен режим напред с 1,2 км/ч назад, управляван незабавно от превключвател +/- на лявото кормило.

Аксесоари
Вътрешни чанти и постелки
Заден носач
Основна стойка
Облегалка за пътника
Екран за силен вятър
12V гнездо
Фарове за мъгла и др.

23YM Honda Gold Wing
23YM Gold Wing  ‘Tour’
Сподели