Скутер, адвенчър, офроуд или… просто SUV

Honda е специализирана в иновациите в мотоциклетизма. Инженерите често създават дори нови сегменти в света на мотоциклетизма. Така стана и през 2016 г., когато Honda разкри напълно нова концепция, наречена X-ADV.

 

Двигателят на X-ADV за 2021 г. вече е с 3 кВт по-мощен, със спецификация EURO5, плюс допълнителни 600 об/мин до червената линия. Това е постигнато благодарение на работата по синхронизирането на клапаните и ефективността на всмукване и изпускане. По-късите съотношения за 1-а, 2-а и 3-а предавка позволяват по-интелигентно ускорение. По-дългите съотношения на 4-а, 5-а и 6-а, позволяват спокойно пътуване с по-висока скорост и отлична икономия на гориво.Throttle By Wire (TBW) носи със себе си регулируем характер на двигателя чрез 4 режима. Това са RAIN, STANDARD, GRAVEL и SPORT, плюс персонализирания режим USER. Той също така позволява още по-плавна работа на системата Honda Selectable Torque Control (HSTC) с 3 нива на намеса. Трансмисията с двоен съединител (DCT) разполага с автоматични графици за превключване, които се свързват с режимите на каране. По-мощен и по-лек Подобренията на рамката и детайлите спестяват 1 кг от теглото. Има по-остър, по-агресивен ръб на каросерията на X-ADV и двойните LED фарове вече са оборудвани с дневни светлини (DRL), които се използват и от CRF1100 Africa Twin.За по-лесно достигане до земята, седалката е с нови форми в предната част. Преработеното място за съхранение на вещи под седалката нараства и е оборудвано с USB порт за зареждане. Преместването на ръчната спирачка към дясната ръкохватка на кормилото предлага по-голямо удобство и освобождава място за нова жабка. Нов TFT дисплей с инструменти предлага система за гласов контрол на Honda Smartphone.Двуцилиндровият редови двигател на X-ADV с течно охлаждане SOHC с 8-клапана се отличава с изключителна производителност в ниския и средния диапазон. Неговата архитектура и специално оформените горивни камери се комбинират с коляновия вал с висока инерционна маса. Така се постига голям въртящ момент при много ниски обороти. Агрегатът е наклонен напред и сваля центъра на тежестта надолу за оптимална стабилност. За 2021 г. двигателят вече е с 1,4 кг по-лек от преди.Максималната мощност се повишава с 3 кВт до 43,1 кВт при 6750 об/мин, с максимален въртящ момент от 69 Нм при 4750 об/мин. За притежателите на лиценз A2 се предлага версия от 35 кВт, която може да бъде лесно преобразувана във версията с пълна мощност от оторизиран дилър на Honda.  Двойните балансьори противодействат на вибрациите от инерцията при по-високи обороти. Диаметърът и ходът на буталото са 77 х 80 мм. Разпределителният вал задвижва водната помпа, докато един от балансиращите валове прави същото с маслената помпа. Така се намалява броят на частите, а силовият агрегат остава лек, ефективен и надежден. X-ADV изминава 27,8 км с литър гориво (прибл. разход 3,6/100 км). Така се осигурява пробег от 366 км с 13,2-литровия резервоар за гориво. Двигателят е по стандартите на EURO5, въведени от 1 януари 2020 г.

 

4 режима

 

С TBW, който сега управлява производителността и характера на двигателя, има 4 режима, от които мотоциклетистът може да избира. STANDARD осигурява балансирана средна точка за подаване на мощност на двигателя, спиране на двигателя и намеса HSTC, плюс режим 2 за DCТ. SPORT дава по-агресивна доставка на мощност на двигателя и спиране, с ниска намеса на HSTC и режим DCT 4. RAIN доставя мощност на двигателя и спира доста по-агресивно.  GRAVEL използва висока мощност и спиране на двигателя с нисък HSTC и ABS. USER предлага персонализирани опции за ниска, средна и висока доставка на мощност и спиране с двигателя. Има силна намеса на HSTC и ниво 1 за смяна на предавките от DCT.  USER предлага персонализирани опции за ниска, средна и висока доставка на мощност и спиране с двигателя. Има три нива за HSTC и четири различни модела на смяна за DCT. Сега Honda Selectable Torque Control предлага много по-мек, по-фин контрол, тъй като управлява въртящия момент на задното колело. HSTC може да бъде и  изключен. И DCT трансмисия DCT технологията на Honda вече е в единадесетата си година на производство. В Европа са продадени над 140 000 бройки двуколесни машини на Honda, оборудвани с DCT. Трансмисията осигурява последователна, безпроблемна смяна на предавките нагоре или надолу и много бързо се превръща във втора природа при употреба. Тя е с два съединителя: единият – за стартиране и 1-а, 3-а и 5-а, а другият – за 2-а, 4-а и 6-а придавки. Главният вал за всеки съединител е разположен вътре в другия за компактни опаковки.Всеки съединител се управлява независимо от своя електрохидравлична верига. Когато настъпи смяна на предавката, системата предварително избира целевата предавка, като използва съединителя, който в момента не се използва. След това първият съединител се изключва по електронен път, когато едновременно се включва вторият съединител.Резултатът е последователна, бърза и безпроблемна смяна на предавката. Освен това, тъй като двойните съединители прехвърлят задвижването от една предавка на следващата с минимално прекъсване на задвижването към задното колело, всякакви вибрации при смяна на предавката на машината са сведени до минимум.

Оборудването включва 5-инчов цветен TFT дисплей, Smart Key, USB порт за зареждане, багажникът под седалката е с 1 л по-голям (22 л) и е с LED осветление. Задните светлини са със сигнал за аварийно спиране (ESS). Новост при цветовете е червеният Grand Prix Red, останалите са черният Graphite Black, сребристият металик Matt Beta Silver Metallic и сивият перлен Pearl Mud Gray.

 

Технически характеристики

 

Двигател 
ТипДвуцилиндров, редови, четиритактов, 8 клапана, SOHC, течностно охлаждане, EURO5
Обем745 куб. см
Диаметър и ход77 мм x 80 мм
Компресия10,7 : 1
Максимална мощност43,1 кВт @ 6750 об./мин.
Mаксимален въртящ момент69 Нм @ 4750 об./мин.
Обем на резервоара13,2 л
Разход на гориво3,6 л/100 км
Задвижване  
СъединителДвоен, многодисков в маслена баня
ТрансмисияDCT 6-степенна
ЗадвижванеВерига
РамкаСтоманени тръби, диамантена
Шаси 
Размери (Д х Ш х В)2215 x 940 x 1370 мм
Междуосие1590 мм
Височина на седалката820 мм
Клиренс165 мм
Маса236 кг
Окачване 
Отпред41 мм вилка USD,153,5 мм ход
ОтзадМоношок, Pro-Link подвижно рамо, ход 150 мм
Спирачки Двуканален ABS
Отпред296 мм двоен диск с 4-бутален апарат
Отзад240 мм единичен диск с еднобутален апарат
Сподели