
#Followthebuzz #ShakeUpTheHive
Напълно новият Hornet (от англ. – стършел) на Honda показва жилото си. Мотоциклетът е без грам излишно тегло, а водещото в класа съотношение мощност / маса се осигурява от двигател с мощност 67,5 кВт и въртящ момент от 75 Нм. Те задвижват пакет от 190 кг. Напълно новият редови 2-цилиндров агрегат с осем клапана осигурява както ефективност при най-ниските обороти, така и максимална използваемост при средните. Това се комбинира с нова ултралека рама за изключителна производителност и мигновено ускорение. Системата Throttle By Wire (TBW) обслужва 3 режима на каране и 3-степенен Honda Selectable Torque Control (HSTC) с интегриран Wheelie Control, плюс 3 нива на двигателната спирачка и доставка на мощност. Новата рама е изцяло с окачване на Showa: 41 мм вилки с голямо бутало (SFF-BPTM) USD и заден амортисьор, работещ чрез Pro-Link. Двойни, радиално монтирани 4-бутални апарати осигуряват стабилно спиране. Премиум спецификацията включва 5-инчов цветен TFT инструментален дисплей, с Honda Smartphone Voice Control (HSVC), изцяло LED светлини, автоматично отмяна на индикатора и технология за авариен стоп сигнал (ESS). Ще бъде налична и опция за лиценз A2.
Оригиналният CB600F Hornet от 1998 г. се превърна в изключително популярен мотоциклет в Европа по много причини. Той беше компактен, гол и страхотен в града. Разполагаше с голямата мощ на двигателя и управление, което преодоляваше завоите с ентусиазъм.
Две неща останаха характерни за модела през цялото му развитие – беше страхотен и забавен за каране, при това на достъпна цена.
Всичко това доведе до създаването на нещо доста специално – напълно нов, средно тежък, CB750 Hornet, вдъхновен от своя предшественик, но с актуализирана легендарна емблема.
Със стил, воден от най-новото поколение креативни умове в центъра за научноизследователска и развойна дейност на Honda в Рим, моторът е разработен, за да привлече по-млади мотоциклетисти. Напълно новият 2-цилиндров двигател завладява сърцата с мощност и въртящ момент. Висококачественото окачване на Showa работи чрез нова, лека стоманена рамка, а минималистичният външен вид се придържа към стила на съвременните „улични бойци“, т.нар. „стрийтфайъри“.
Напълно новият двигател на Hornet събира голяма част от инженерната мощ на Honda в малко пространство. Основните параметри: 755-кубиков, редови 2-цилиндров двигател, 67,5 кВт пикова мощност и 75 Нм въртящ момент. С мокра маса от 190 кг той има водещо в класа си съотношение мощност/маса от 0,36 кВт на килограм / 2,81 кг на киловат.
Компактните 8-клапанни цилиндрови глави Unicam са взети от CRF. 270-градусовият колянов вал дава перфектно усещане и характер. Основното задвижване се удвоява с балансиращ вал, докато приплъзващ съединител управлява 6-степенна скоростна кутия.
Електронните помощни средства за водача, благодарение на Throttle By Wire (TBW) включват 3 режима на каране (плюс потребителски режим), 3-степенен Honda Selectable Torque Control (HSTC), Wheelie Control с 3-степенна настройка на мощността на двигателя и на спирачната система на двигателя.
За да се увеличи максимално потенциалът на новия двигател, той е поставен в олекотена стоманена рамка. За оптимална пъргавина и обратна връзка с водача, окачването е от най-високо качество: вилки Showa 41 мм SFF-BPTM USD и заден амортисьор, работещи чрез Pro-Link. Гумите са оразмерени, за да осигурят перфектни нива на сцепление и пъргавина – 120-секционна предна част и 160 отзад.
Богатият списък оборудване е оглавен от 5-инчов цветен TFT дисплей, който осигурява предаване на информация и управление на всички системи. Свързаността на системата за гласово управление на Honda Smartphone е както за Android, така и за IOS устройства. Всички светлини са LED, мигачите се изключват автоматично, а също включват система за аварийно спиране (ESS).
Налични са и гама от аксесоари, включително Quickshifter, мек багажник, протектори на двигателя и козметични подобрения.
Hornet ще се предлага в следните цветови опции: Pearl Glare White с Metallic Red Flame рамка и анодизирани червени вилки, Graphite Black с Metallic Red Flame рамка и анодизирани червени вилки, Matte Iridium Gray Metallic и Mat Goldfinch Yellow.
За агресивно спортно каране или по-спокойно пътуване Quickshifter осигурява мигновено превключване на по-висока предавка с пълна газ и превключване на по-ниска предавка без съединител с функция за автоматично мигане. Чувствителността на натоварването на лоста може да се регулира на 3 степени, според предпочитанията.
Шитата седалка на водача е с напълно нов дизайн, решен в сиво/черно. Нови са алуминиевите тежести в края на кормилото, държачът на горната скоба на кормилото, слюдата, ивиците на колелата, стъпенките за ездача и предпазните капаци срещу плъзгане.
Практичността не е забравена. Чанта за резервоара и чанта за седалката осигуряват удобството на меките багажни отделения. Новият дизайн на задния кош предлага сигурност за твърд багажник. Предлагат се и отопляеми ръкохватки.
ПАКЕТИ АКСЕСОАРИ:
СПОРТЕН ПАКЕТ
Quickshifter, слюда, капак на задната седалка и стъпенки за водача
СТИЛОВ ПАКЕТ
Крайни тежести на кормилото, държач за горна скоба на кормилото, подложка на резервоара, ивици на колелата и плъзгачи.
ТУРИСТИЧЕСКИ ПАКЕТ
Задни багажници, чанта за резервоар и чанта за седалката.
Стоманената рамка на Hornet тежи едва 16,6 кг (за сравнение, тази на CB650R е 18,5 кг). Основен технологичен процес на усилване, изтъняване на основната или долна тръба и оптимизиране на формата на шарнира създаде изключително здрава платформа, настроена за пъргавина.
Наклонът и следата са зададени на 25° и 99 мм, с междуосие от 1420 мм и собствена маса от 190 кг.
С оглед на подобряване на спортното управление вилките Showa 41 мм с отделна функция с голямо бутало (SFF-BPTM) USD са захванати от специфични за Hornet горни и долни скоби.
Задният амортисьор работи чрез стоманеното люлеещо се рамо с Pro-Link и предлага 150 мм ход. Дизайнът му осигурява отлични реакция и управление на температурата. Разполага с 5-степенно регулиране на предварителното натоварване с настройки на скоростта на пружината и амортисьорите, оптимизирани да съответстват на вилките.
Двойните предни 296-милиметрови дискове и радиално монтираните четирибутални апарати Nissin осигуряват впечатляваща спирачна сила. За допълнително подобряване на управлението и качеството на возене леките колела с с Y-образни спици. Ширината на предните е 3,5 инча с гума 120/70-ZR17, а на задните – 4,5 инча с гума 160/60-ZR17.
Двигател | |
Тип дригател | Течно охлаждане OHC 4-тактов, 8 клапана, двуцилиндров паралелен, 270° колянов вал и Unicam |
Обем | 755 куб. см |
Диаметър и ход | 87 мм x 63,5 мм |
Компресия | 11,0:1 |
Maкс. мощност | 67,5 кВт @ 9500 об/мин. |
Max. Torque | 75 Нм @ 7250 об/мин. |
Ниво на шум (dB) | Lwot – 77.5; Lurban – 73.5 |
Макс. скорост | 205 км/ч. |
Обем на маслото | 3,8 л |
Стартер | Електрически |
ГОРИВНА СИСТЕМА | |
Запалване | PGM-FI electronic injection |
Резервоар | 15,2 л |
CO2 емисии WMTC | 100 г/км |
Разход на гориво | 23 км/л – 4,35 л на 100 км |
Електрическа система | |
Капацитет на батерията | 12v 7.4Ah |
Задвижване | |
Съединител | Мокър многодисков, асистиран приплъзващ съединител |
Трансмисия | 6 степенна механична |
Крайно задвижване | Верига |
Рамка | |
Тип рамка | Стоманена, диамант |
Шаси | |
Размери (Д x Ш x В) | 2090 мм x 780 мм x 1085 мм |
Междуосие | 1420 мм |
Ъгъл на колелото | 25˚ |
Ход | 99 мм |
Височина на седалката | 795 мм |
Клиренс | 140 мм |
Тегло | 190 кг |
Радиус на завой | 2,7 м |
Окачване | |
Отпред | Showa 41 мм SFF-BP USD, ход 130 мм |
Отзад | Моношок, Pro-Link подвижно рамо, ход 150 мм |
Колела | |
Отпред | 5Y-спици, алуминиеви джанти |
Отзад | 5Y-спици, алуминиеви джанти |
Гума отпред | 120/70ZR-17 |
Гума отзад | 160/60ZR-17 |
Спирачки | |
ABS | двуканален |
Отпред | Двоен 296 мм x 4 мм диск с радиално монтиран 4- бутален апарат Nissin |
Отзад | Единичен 240 мм x 5 мм диск с едноцилиндров апарат |