От няколко години Honda е предприела офанзива за обновяване на цялата си офроуд  гама. Всяка година излиза по нещо ново и се доразвиват съществуващите модели. За 2019 очакваме приятни изненади: два нови модела и три обновени. Флагманът е новият CRF450L, който е взел най-доброто от кросовия CRF450R и кроскънтри модела CRF450RX.

Новият модел CRF450L е разработен като мотоциклет за двойна употреба – перфектната комбинация от чистокръвен кросов мотоциклет, с възможност както за сериозен офроуд, така и за движение в натоварения градски трафик. Машината е със здраво и леко шаси, с отлично сцепление и мощен двигателят, осигуряващ необходимия въртящ момент в целия работен диапазон. Макар и да предлага максимално удоволствие на любителите на офроуд изпълненията, CRF450L е напълно готов и за улицата и пътя, отговаря на всички изисквания за  съвременно пътно-транспортно средство: омулгация за движение по пътищата, с мигачи и увеличен обем на резервоара, и изцяло LED светлини. Всички елементи и части са с високо качество и надеждност, а първото голямо сервизно обслужване е планирано на 32 000 км. Новият мотоциклет гарантира комфорт и адреналин,  надеждност и сигурност, и разбира се: безпроблемна езда.

2019 CRF450L
2019 CRF450L

Като истински двуцелеви мотоциклет, CRF450L дава възможно най-доброто зацепване на задното колело – независимо от терена. Като представител на офроуд гамата, мотоциклетът е лек, с качествено окачване и сериозни възможности. Не му липсва нищо, което да  не го прави не само изключително забавен извън пътя, но и полезен в града. Тясната и пъргава машина се промъква с лекота през трафика, не се притеснява от разбитите пътища, и е първи в трафика благодарение на интелигентното ускорение на ниски предавки.

2019 CRF450L
2019 CRF450L

CRF450L покрива всички изискванията на EURO 4, отговаря на екологичните стандарти, и може да се движи навсякъде. Моторът е по-тих от CRF450R заради преработените шаси и двигател, както и от новата му изпускателна система. Подаването на гориво и запалването са управлявани от кислороден (02) ламбда сензор; степента на сгъстяване е намалена, а масата на коляновия вал – увеличена, с което инерцията му се увеличава до 13% за по-добра управляемост. Предавателната кутия е 6-степенна, а не 5-степенна, за да бъде увеличена неговата автономност. Съединителят има 7 фрикционни диска с 2 мм пластина. Капаците отляво и отдясно на двигателя са направени така, че да изолират шума му.

Двигателят е с работен обем от 449 куб. см. Конструкцията не е променена, но има доста иновации. Времето на отваряне и затваряне на клапаните е ревизирано, за да се постигне по-плавно разпределение на мощността и въртящия момент в по-широк работен диапазон. Диаметърът и ходът на буталото са същите като при CRF450R – 96 мм x 62,1 мм, но буталото използва 3 сегмента вместо 2, което осигурява и по-голяма издръжливост. Съотношението на сгъстяване е 12,0: 1 (сравнено с 13,5:1). Преработената въздушна кутия захранва PGM-FI, управляван от ламбда сензор в единичния ауспух. Системата за впръскване на въздуха (AI) и катализаторът пречистват отработените газове. Цилиндровата глава Unicam е с четири клапана. Максималната мощност е 18,4 кВт с въртящ момент от 32 Нм. Надеждността на двигателя е голяма, и интервалите на обслужването му са увеличени над 32 000 км. Масленият и въздушният филтър обаче се сменят на всеки 1000 км.

Сподели