След голям еволюционен скок на CRF450R за 2021 г., сега кросовият мотоциклет получава  допълнителни усъвършенствания за моделната 2022 г. Той  предлага по-плавна управляемост от новите настройки на ECU, както и втори клапан за окачването на Showa. Така се подобрява амортизационния баланс между предната и задната част. Рамката остава непроменена и е точно същата, използвана на CRF450RW, пилотиран от звездата на световния шампионата MXGP Тим ​​Гайзер през 2019 и 2020 г.

Honda CRF450R е еталон за кросов мотор от представянето му през 2002 г. Той винаги е имал за цел да предложи на своя ездач, независимо дали е любител или професионален състезател, пълен контрол чрез баланс и пъргавина. Разбира се, той е изграден с качеството, издръжливостта и дългия живот, с които машините на Honda отдавна са известни.

Това е състезателен мотор, който постоянно се е развивал. През моделната 2017 г., в рамките на концепцията за разработка на „АБСОЛЮТЕН ХOЛШОТ!“, на любимата кросова машина на Европа от отворения клас MX, беше даден основен редизайн. Шасито бе изцяло ново, а мощността бе повишена от чисто нов двигател. Електрически стартер като стандарт беше допълнен към машината за 2018 г. За 2019 г. бе  разработена от HRC цилиндрова глава, с която значително се увеличиха мощността и въртящия момент. Добавен беше и лаунч контрол на HRC. За 2020 г. CRF450R вече имаше и Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Освен колелата и основната архитектура на двигателя, за моделната 2021 г. CRF450R беше на практика съвсем нова машина. Тя бе базирана до голяма степен на разработките от спечеления шампионат CRF450RW през 2019 г. в MXGP. И докато шампионатът MXGP 2020 беше предизвикателство по различни причини, Гайсер и HRC осигуриха титлата за втора поредна година на 18-ия кръг в Трентино, Италия през ноември 2020 г.

Подкрепен от това продължаващо доказателство за неговото състезателно родословие от най-високо ниво, CRF450R за 2021 г. предлага допълнителни усъвършенствания на двигателя и окачването. И остава в основата си състезателен мотор HRC, който може да се купи.

Преработеният за 2021 г. CRF450R, бе базиран на темата за развитие на „RAZOR-SHARP CORNERING“, която бе съсредоточена около по-голям въртящ момент при ниски и средни обороти, а също точна работа и удобна за ездача ергономия. Новата (2 кг по-лека) рама и балансът на твърдост на подвижното рамо бяха комбинирани с по-строга геометрия на шасито и повишен пътен просвет. Така се постигна максимална ефективност при завиване. Ноу-хауто на двигателя на HRC доставя голям въртящ момент от нисък до среден оборотен диапазон. Новият хидравличен съединител и пълният пакет електроника гарантират, че мотоциклетът улеснява ездача да върви постоянно бързо през цялото състезание. Така той помага не само на пилотите на MXGP, но и на ентусиастите на MX от всички нива, да дават постоянни и оптимални времена за обиколка.

Въз основа на тези солидни основи от модела за 2021 г., за 2020-а CRF450R получава актуализацията на ECU за подобрено задвижване, плюс възвратен клапан на предното и задното окачване Showa, който повишава амортизационните характеристики.Шасито на новия CRF450R е непроменено, освен вътрешните настройки на предното и задното окачване на Showa. Целта на еволюцията за 2022 г. е да осигури забележимо подобрено „задържане“ – повишаване на височината на демпфиране на компресията на хода както отпред, така и отзад. По този начин се оптимизира баланса между предната и задната част на машината.Вилката AF2 на спиралната пружина Showa 49 мм USD е базирана на „фабричния“ блок, доставен на състезателните отбори MX в японското първенство. За 2021 г. вилката получи още 5 мм ход до 310 мм и повишена твърдост за скобите на оста. За 2022 г.  подложката е преработена, за да генерира по-твърди настройки за компресия и за амортизиране на отскока. Клапанът на задния амортисьор Showa MKE AF2 осигурява по-твърда обща настройка за амортизация на компресията. Вече има 11 позиции за настройка за отскок (8 преди) и 6 за висока и ниска скорост на компресия (от 12 преди). Частите и ергономията са значително подобрени. Благодарение на по-тесните основни резервни части теглото на основната рамка е намалено със 700 грама, докато преработената подрамка също спестява 320 грама.  Динамиката на шасито също е нова. Страничната твърдост намалява с 20%, за да увеличи скоростта на завиване, сцеплението и точността на управлението. Алуминиевото рамо Pro-Link дава баланс на твърдост, настроен да съответства на рамката.За да се подпомогне движението около машината, седалката е направена по-къса, по-лека и 10 мм по-ниска отзад в сравнение с предишния дизайн. Освен това беше улеснено свалянето и инсталирането.Проектирани за максимален въздушен поток, капаците на радиатора са изработени от едно парче пластмаса. Те са с по-нисък отвор, докато решетките на радиатора са оптимизирани. Титаниевият резервоар за гориво съдържа 6.3 л.Двубуталният спирачен апарат отпред използва бутала с диаметър 30 ​​и 27 мм и вълнообразен диск с диаметър 260 мм. Отзад апаратът е еднобутален съчетан с 240 мм диск.DID алуминиевите джанти, с директно прикрепени спици, са в черно. Междуосието е 1481 мм, а просвета 336 мм. Сухото тегло е 105,8 кг. Изцяло червената графична обработка допълва агресивните линии на CRF450R.Двигателят аз 2022 г. е 449,7-кубиков Unicam с четири клапана и не е променен, с изключение на актуализираното картографиране на ECU, повишава линейното управление на дросела.Промените за моделната 2021 г. бяха много значими. Увеличението до 0.6 кВт на върховата мощност над 5000 об/мин, e придружено от по-добро усещане за въртящ момент при ниски обороти.

Най-голямата промяна беше в двойните изпускателни отвори. Подобно на CBR1000RR-R Fireblade, изходът им стана по-скоро овален, отколкото кръгъл за подобрена ефективност. Долната тръба беше прибрана на 74 мм по-близо до централната линия, а единичният ауспух разполага с двойни резонатори за намаляване на шума, докато увеличава мощността.

Взет директно от мотора на Гайсер беше хидравличният съединител с 8 пластини. Това дава изключителен контрол и усещане на лоста, както и осигурява постоянната му хлабина при трудни условия на каране. Приплъзването на съединителя е намалено с 85% при пикова мощност.

Диаметърът на хода на буталото е 96 х 62,1 мм, а компресия 13,5: 1. Датчик за положението на предавката позволява използването на три специфични карти на запалване.

HSTC на CRF450R работи за минимизиране на приплъзването на задните колела  и за максимално сцепление. Той не използва сензор за скорост на колелото и критично поддържа усещането за газта, докато управлява мощността. Времето за запалване се забавя, а PGM-FI контролира, когато се установи, че скоростта на промяна на оборотите е надвишила определено количество.

Трите режима се различават по ниво на управление на задвижването за различни условия на каране:

Режим 1 се намесва най-леко и след най-дълго време ¬– полезен за намаляване на завъртането на колелата и поддържане на контрол в тесни завои.

В режим 3 системата се намесва по-бързо и по-силно и следователно е полезна при по-хлъзгави, кални условия.

Режим 2 естествено предлага средна точка между 1 и 3 по отношение на скоростта и силата на намеса.

Индикаторът за лаунчконтрола, предупреждението за EFI, бутонът за режим HSTC и EMSB и LED индикаторът са разположени в лявата част на кормилото. Натискането и задържането на бутона HSTC в продължение на 0,5 секунди ще включи системата в следващия режим, със зелена LED индикация – 1 мигане за режим 1, 2 за режим 2 и 3 за режим 3, за потвърждение на избора.

Системата HSTC също може да бъде напълно изключена. Когато двигателят е включен, системата използва последната избрана настройка.

HRC Launch Control дава на всеки ездач най-добрата възможност за силен старт и също така има 3 режима за избор:

Ниво 3 – 8 250 об / мин, кални условия / новак.

Ниво 2 – 8 500 об / мин, сухи условия / стандарт.

Ниво 1 – 9 500 об / мин, сухи условия / експерт.

Активирането на HRC Launch Control е лесно. За да се включи, натиснете съединителя и натиснете бутона Старт вдясно. Лилавият светодиод мига веднъж за избор на ниво 1. Натиска се бутона Старт отново, за 0,5 сек. или повече, и светодиодът ще премигне два пъти за Ниво 2. Повтаря се процеса и светодиодът ще мига 3 пъти, което показва, че е избрано ниво 3.

Бутонът за избор на режим на двигателя (EMSB) променя характера на двигателя. Налични са три карти, които отговарят на условията на езда или предпочитанията на ездача:

Режим 1 – стандартен.

Режим 2 – плавен.

Режим 3 – агресивен.

Инструментът за настройка HRC може да достави ECU карта с много по-лесен режим Smooth, с по-плавен отговор на газта за по-малко опитни мотористи. Той може също да инжектира агресивен режим с хиперчувствителна реакция на газта и реакция на двигателя за състезателни условия.

 

Сподели