Honda достига 500 милиона бройки в кумулативното световно производство на мотоциклети

Кумулативното световно производство на мотоциклети с двигател/моторно задвижване на Honda достигна 500 милиона бройки. Това е първо постижение в света, 76 години след като компанията започна масово производство на мотоциклети през 1949 г. с Dream D-Type. От основаването си през 1948 г. Honda разработва и предоставя продукти и услуги, които отговарят на нуждите на клиентите в много страни и региони, въз основа на убеждението си, че „целта на технологиите е да улеснят живота на хората“.

Honda започва масово производство на мотоциклети в първия си задграничен производствен завод в Белгия през 1963 г. и оттогава разширява производството си в световен мащаб в съответствие с основния си принцип „производство локално там, където има търсене“. В резултат на това Honda постигна своя етап от 100 милиона бройки през 1997 г., своя етап от 200 милиона бройки през 2008 г. и своя етап от 300 милиона бройки през 2014 г.

Въпреки че годишното производство на мотоциклети временно намаля поради COVID-19 през 2020 г., търсенето постоянно се възстановява в световен мащаб до нивата отпреди пандемията оттогава. В допълнение към моделите с двигатели с вътрешно горене (ICE), Honda позиционира 2024 г. като „първа година на глобална експанзия“ за електрически двуколесни превозни средства и започна да пуска нови модели, създавайки широка и разнообразна продуктова гама.

Honda предлага разнообразна гама от превозни средства – от ежедневни модели до такива за уикенд отдих и електрически превозни средства. Компанията има годишен производствен капацитет от над 20 милиона бройки в 23 страни и 37 завода, като достига до клиенти по целия свят чрез мрежа от над 30 000 дилъри. Honda ще продължи да укрепва своя мотоциклетен бизнес, предоставяйки атрактивни продукти и услуги, за да осигури „радостта и свободата на мобилността“ на повече клиенти, стремейки се към високоефективна бизнес структура и постигане на въглероден неутралитет чрез електрификация.

Тошихиро Мибе, директор, президент и главен изпълнителен директор на Honda Motor Co., Ltd., заяви, че мотоциклетният бизнес е „основополагащ“ и остава ключов за компанията. Той изрази благодарност към клиентите и всички партньори за постигането на впечатляващ кумулативен обем от 500 милиона произведени мотоциклета, което е доказателство за изграденото доверие чрез продукти и услуги. Мибе подчерта ангажимента на Honda да продължи да разширява „радостта от мобилността“ за клиентите по света, като юбилейната 500-милионна бройка – модел Activa, ще бъде произведена в завод 4 на Honda Motorcycle and Scooter India (HMSI) във Виталпур, Гуджарат, Индия.

Honda достигна 500 милиона бройки в кумулативното световно производство на мотоциклети

1948 г. Основана е Honda Motor Co., Ltd.

1949 г. Пуснат е първият пълноценен модел мотоциклет, Dream D-type

1958 г. Пуснат е първият модел Super Cub, Super Cub C100 1959 г. Honda става най-големият производител на мотоциклети в света

1963 г. Започва производството на мотоциклети в Белгия (първият завършен завод за мотоциклети извън Япония) 1967 г. Започва производството на мотоциклети в Тайланд 1968 г. Кумулативното световно производство достига 10 милиона бройки

1969 г. CB750 влиза в продажба

1971 г. Започва производството на мотоциклети в Индонезия

1971 г. Започва производството на мотоциклети в Италия 1975 г. GL1000 Gold Wing влиза в продажба

1976 г. Започва производството на мотоциклети в Бразилия 1979 г. Започва производството на мотоциклети в САЩ

1980 г. Започва производството на мотоциклети в Нигерия 1984 г. Кумулативното световно производство достига 50 милиона бройки

1986 г. XRV650 Africa Twin се присъединява към гамата

1992 г. Започва производство на мотоциклети в Китай

1992 г. CBR900RR FireBlade влиза в продажба

1997 г. Започва производство на мотоциклети във Виетнам

1997 г. Кумулативното глобално производство достига 100 милиона бройки (постигнато за 48 години)

2001 г. Започва производство на мотоциклети в Индия 2001 г. Hornet 600 става първият Honda с голям обем, произведен извън Япония

2004 г. Годишното производство надхвърля 10 милиона бройки за първи път

2005 г. Honda представя първото в света приложение на въздушни възглавници за производствени мотоциклети в GL1800 Gold Wing

2008 г. Кумулативното глобално производство достига 200 милиона бройки, това глобално производство е постигнато за 11 години от 100-те милиона бройки

2009 г. VFR1200F е представен на автомобилното изложение в Токио – първият в света мотоциклет с двоен съединител

2013 г.  Започва производството на мотоциклети в Бангладеш

2014 г. Кумулативното глобално производство достига 300 милиона бройки (постигнато за 6 години от 200 милиона бройки)

2014 г. Honda Super Cub става най-произвежданият мотоциклет в историята (87 милиона продадени бройки в 160 страни)

2018 г. Кумулативното годишно производство надхвърля 20 милиона бройки за първи път

2019 г. Кумулативното глобално производство достига 400 милиона бройки (постигнато за 5 години от 300 милиона бройки)

2022 г. Пътешествието на Honda към електрификация започва в Европа с представянето на EM1e: скутер, който използва технологията Mobile Power Pack e: (MPP) на Honda

2022 г. Fireblade празнува своята 25-та годишнина

2023 г. Honda представя своята технология Honda E-Clutch 2024 г.  Honda представя концептуална версия на първия си пълноразмерен EV FUN модел и нов концептуален двигател V3 с уникален електрически компресор

2025 г.  Кумулативното глобално производство достига 500 милиона бройки. Производството достига 500 милиона бройки (в рамките на шест години от 400 милиона бройки)

2025 г. Gold Wing празнува своята 50-годишнина

Основаване на глобалните производствени мощности на Honda за мотоциклети:

1963 г. Белгия

1967 г. Тайланд

1971 г. Индонезия

1976 г. Бразилия

1976 г. Италия

1979 г. Северна Америка

1980 г. Нигерия

1986 г. Испания

1992 г. Китай

1997 г. Виетнам

2001 г. Индия

2007 г. Перу

2013 г. Бангладеш

2013 г. Кения