Екипът на LCR Honda вдигна покривалото на новите си мотоциклети за сезона. Това стана в два последователни дни, тъй като двамата пилоти – новия Алекс Маркес и Такаки Накагами имат различни спонсори.

От тази година, втората при кралете за Алекс Маркес, испанецът ще кара за екипа на Лучо Чекинело. Той вече и е с достатъчно опит за шампионата в MotoGP през 2021 г. Световният шампион от Moto2 за 2019 г. се присъединява към сателитния отбор на Honda.

Маркес беше в екипа на Marc VDS Moto2, при преминаването си във висшия клас дойде във фабричния отбор Repsol Honda за 2020 г. Той замени трикратният световен шампион в MotoGP Хорхе Лоренцо, който обяви пенсионирането си по време на последния състезателен уикенд през 2019 г.

Въпреки трудното начало на сезона за новак, Маркес се превърне в една от водещите фигури в тима на Honda през 2020 г. Той спечели единствените подиуми на Honda във Франция и Арагон. Алекс завърши 14-и в шампионата.

Решението на Honda да го замени в заводския отбор с Пол Еспаргаро беше взето преди започването на забавения от коронавируса сезон. Въпреки това  Алекс ще остане подкрепен от завода пилот през 2021 г., след като подписа нов двугодишен договор за присъединяване към LCR. Маркес е карал с цветовете на LCR и преди, тествайки за отбора във Валенсия след сезона през 2019 г.

Алекс Маркес каза за новите цветове на LCR през 2021 г.:  „Когато видях за първи път мотора, беше невероятно усещане. Той наистина е хубав, със специални цветове. Знам, че LCR има много история в световното първенство, така че да носиш тези цветове винаги е удоволствие.  Както казах преди, външният вид е важен, но резултатите са по-важни. Така че е хубаво с добри цветове да се опиташ да постигнеш добри резултати.“

Маркес замени трикратния победител в  MotoGP Кал Кръчлоу в LCR. Британецът стана официален тестов пилот на Yamaha тази година.  Испанецът се присъедини към Такаки Накагами със заводска Honda в LCR този сезон.

Ден по-късно бе представен и мотоциклета на Такаки Накагами, заедно с японския пилот. Сезон 2020 бе най-добрият за така като мотоциклетен пилот. Накагами остава с познатите цветове Idemitsu LCR. Той обаче също е модернизиран – ще кара най-новите машини на Honda за 2021 г. – RC213V

След контузията на Марк Маркес, японецът завърши сезона като най-добрият пилот на Honda с 10-о място. Дори спечели първата си полпозишън в MotoGP.

Надеждите му за дебютен подиум многократно бяха осуетени. Това бе особено явно, когато той падна, докато водеше в 1-ва обиколка на Арагон. Накагами обеща да се справи по-добре с натиска през този сезон и да се възползва от доказаната си вече скорост.

Такаки Накагами каза: „Наистина съм развълнуван, че имам най-новия мотор. Искам да благодаря за тази възможност на Honda. Надявам се да донеса подиуми и може би дори победи на Лучо.“

Водещ пилот в Moto2, Накагами направи своя дебют в MotoGP с екипа на LCR през 2018 г.. Той прогресира от 20-то място в световния шампионат в първия си сезон, до 13-и и след това 10-и през миналата година.

До този момент Накагами винаги е използвал машини от предишните сезони. Сега обаче направи сериозна крачка напред в отговор на допълнителна подкрепа на HRC, след като Марк Маркес беше контузен миналата година. Той убеди Honda да му предостави най-новия мотор за 2021 г.

Шефът на отбора Лучо Чекинело казва: „Така направи голяма крачка напред миналата година, също с подкрепата на HRC. Той показа потенциала си да се бори за подиума и дори за победа. Тази година Така има същия мотоциклет като другите пилоти на Honda за първи път. Сигурен съм, че той има потенциал да бъде сред най-добрите пилоти и да донесе повече подиуми на LCR.“

 

Сподели