Марк Маркес завоюва 10-ата си победа за сезона в MotoGP, като спечели Гран при на Япония. Той си осигури титлата още на предишния кръг в Тайланд. С победата си на Мотеги, испанецът донесе и 25-ата конструкторска титла на Honda във висшия клас. Три кръга преди края японският производител е недостижим с аванс от 86 т. при възможни за спечелване 75.

Пилотът на Repsol Honda стартира за първи път от първа позиция на Мотеги. Това бе 90-ата първа позиция в кариерата му. Той имаше отличен старт и водеше почти през цялата дистанция. Втори отново завърши Фабио Куартараро, станал предсрочно Новак на годината, а подиума допълни Андреа Довициозо.

За Маркес това беше 54-а победа във висшия клас, с което се изравни с легендата Майкъл Дуън.

Тази 25-а титла за Honda дойде след 10 победи, 17 подиума, 356 т. За 20-и път Honda спечели титлата при пилотите и конструкторите в рамките на една година.

От иконата в мотоциклетизма – машината RC181 през 1966 г. до модерната ера на RC213V, Honda има спечелени 307 победи във висшия клас, заедно със споменатите 25 титли. Тазгодишният успех е 7-и за RC213V и 12-и Honda в 4-тактовата ера. Преди това NSR500 доминираше между 1984 и 2001 г., като спечели 11 титли при конструкторите.

Джим Редман и Майк Хейлууд  са двамата пилоти, които помогнаха на Honda да вземе своята първа конструкторска титла през 1966 г. След връщането си в състезанията през 1979 г., Honda спечели 58.5% от титлите при конструкторите.

Марката ни е единственият производител, спечелил повече от 16 шампионата при конструкторите. MV Agusta има 16, а Yamaha 14.  Това е 70-ата титла на Honda при конструкторите във всички класове на Гран при и е с повече от 20 трофея пред най-близкия си конкурент.

25-те титли на Honda при конструкторите

1966 –  500cc, четиритактов RC181, конструктори

1983 – 500cc, NS500 двутактов,  пилоти и конструктори

1984 – 500cc, NS500/NSR500 двутактов, конструктори

1985 – 500cc, NS500/NSR500 двутактови, пилоти и конструктори

1989 – 500cc,  NSR500 двутактов, пилоти и конструктори

1992 – 500cc, NSR500 двутактов, конструктори

1994 – 500cc, NSR500 двутактов, пилоти и конструктори

1995 – 500cc, NSR500 двутактов, пилоти и конструктори

1996 – 500cc, NSR500 двутактов, пилоти и конструктори,

1997 – 500cc, NSR500 двутактов, пилоти и конструктори

1998 – 500cc, NSR500 двутактов, пилоти и конструктори

1999 – 500cc, NSR500 двутактов, пилоти и конструктори

2001 – 500cc, NSR500 двутактов, пилоти и конструктори

2002 – MotoGP, RC211V четиритактов, пилоти и конструктори

2003 – MotoGP, RC211V четиритактов, пилоти и конструктори

2004 – MotoGP, MotoGP, RC211V четиритактов, пилоти

2006 – MotoGP, MotoGP, RC211V четиритактов, пилоти и конструктори

2011 – MotoGP, MotoGP, RC212V четиритактов, пилоти и конструктори

2012 – MotoGP, MotoGP, RC213V четиритактов, конструктори

2013 – MotoGP, RC213V четиритактов, пилоти и конструктори

2014 – MotoGP, RC213V четиритактов, пилоти и конструктори

2016 – MotoGP, MotoGP, RC213V четиритактов, пилоти и конструктори

2017 – MotoGP, RC213V четиритактов, пилоти и конструктори

2018 – MotoGP, RC213V четиритактов, пилоти и конструктори

2019 – MotoGP, RC213V четиритактов, пилоти и конструктори

Сподели