През последните няколко седмици няколко състезатели излязоха на пистата, карайки супербйкове за предсезонната си подготовка, докато очакваха започването на тестовете в Катар. Все по-често се виждат пилотите от MotoGP да използват супербайкове като тренировъчни мотоциклети в извън сезона. Един мотор винаги се откроява сред останалите, тъй като дава малко повече от обикновените. От пускането му през 2015 г., много мотоциклетисти на Honda се обърнаха към Honda RC213V-S като тренировъчен мотор.

Сред тях бе и Марк Маркес (Repsol Honda). Вчера, на пистата Каталуня край Барселона, започна подготовката на осемкратния световен шампион. Той се подготвя за първия кръг от сезон  на 2021. Направи огромна крачка напред, благодарение на чистокръвните връзки на RC213V-S с прототипа от MotoGP.Пилотът на Repsol Honda кара RC213V-S на частен тест в Барселона.RC213V-S е вдъхновен директно от 2013 и 2014 Honda RC213V и  RCV1000R в клас Open от 2014 г.. Машината носи голяма част от ДНК-то на мотоциклета MotoGP. Но независимо от външния му вид и саундтрака на V4, има редица ключови разлики, които го правят много по-пътен мотоциклет, отколкото този в MotoGP.Приликата с RC213V е ясна, RC213V-S наследява много сходно шаси, подвижно рамо и двигател. Но всички те са с малко технически промени, за да направи модела „S“ по-подходящ за пътя. Несъмнено най-голямото разделение между машината MotoGP и модела „S“ е двигателят. Моделът S не е наследил пневматичната клапанна система, а има конвенционалната спирално-пружинна клапанова система, която в крайна сметка създава много по-малко мощност.Друга огромна разлика е скоростната кутия с бърза смяна на предавките, която отново RC213V-S няма. Промените означават, че моделът „S“ предлага 159 к.с. в стандартна комплектация и 212 к.с. с монтиран комплект за писта. За сравнение, прототипа за Гран при от онова време – 2013 и 2014 се смята, че  RC213V произвежда някъде около 240-250 к.с.Осемкратният световен шампион чувства, че се подобрява с всеки изминал ден и се бори усилено, за да се нареди на решетката за 1-ви кръг. Все пак цяла година не е карал състезателна машина. Ако трябва да обобщим, RC213V-S е много, много специален супербайк. Той използва най-доброто от MotoGP и го прилага на пътя. Заради това, през 6-те години от пускането му, толкова много състезатели да го използват като тренировъчен. Твърдото шаси, което е много тънко благодарение на V4 двигателя. Това прави модела S лек и подвижен, което означава, че дава най-близкото усещане за GP мотор, който ездачът може да получи, без да кара истинския. Освен това има допълнителен бонус, защото V4 е старият вариант на спортните Honda.Цялата идея „MotoGP bike for the road“ също не е нещо ново. Ducati го направиха през 2008 г., когато беше освободен техният Desmosedici RR. Това също беше мотоциклет, вдъхновен от MotoGP с V4 двигател, който беше създаден, за да изведе света на прототипа на улицата. Между RR и RC213V-S те са успели да направят точно това, макар и по ограничен и разреден начин. Въпреки че моделът S вече е на 6 години, той все още споделя голяма част от своята ДНК с днешните машини MotoGP. Така че е много  вероятно да се използва като тренировъчен мотоциклет още няколко години.

Сподели