Екипът на Repsol Honda потвърди, че Марк Маркес няма да се състезава на предстоящата този уикенд Гран при на Аржентина. Причината е отново активиралата се диплопия, след падането в Индонезия. Диагнозата на Маркес бе поставена в Барселона и в момента пилотът се възстановява.

Така Honda ще трябва да намери заместващ пилот. Това не е първият път, когато HRC е в тази ситуация. Очаква се тестовият ездач Щефан Брадъл да бъде призован за заместник на Маркес Германецът се оказа достоен резервен пилот, тъй като до услугите на Брадъл бяха използвани няколкократно.

Синът на бившият пилот в клас 250 куб. см Хелмут Брадъл – Щефан дебютира в Гран при през 2005 г., преди да си осигури договор за пълен сезон от 2006 г. в клас 125 куб.см. След като кара мотоциклети KTM, Aprilia и Suter, той се прехвърли на машина Kalex през 2011 г. С нея той има връха в кариерата си. Състезавайки се в Moto2, Брадл отбеляза четири победи и още седем подиума. Така той взе единствената си корона от световно първенство, като изпревари тъкмо Марк Маркес.

Преминаването във висшия клас с LCR Honda дойде през следващия сезон, където той стана осми в шампионата. Първият подиум за Щефан при кралете дойде през следващия сезон на Гран при на САЩ в Лагуна Сека. Той стана 7-и в крайното класиране. На следващата година отново завърши сред първите 10, но това беше последния му пълен сезон с Honda. Последваха престои в Yamaha и Aprilia, преди да се оттегли от MotoGP през 2016 г.

След кратка „командировка“ в WorldSBK, Брадъл се върна в MotoGP, след като подписа договор за тестов пилот на Honda. През последните шест години той прави редовни участия на различни стартове от календара с уайлдкард, докато през 2020 г. той замени контузения Маркес за останалата част от сезона и началото на 2021 г. Той направи възхитителна промяна през това време, като печелеше редовно точки редовно. Два пъти стигна до финала като най-бързия пилот на Honda.

Германецът изглежда ще бъде повикан отново за старта в Термас де Рио Ондо. Брадъл е карал на пистата три пъти. Най-добрият му резултат – 5-о място , през 2014 г., когато кара Honda. Има още два финала в зоната на точките – 15-и и 7-и, съответно през 2015 и 2016 г. Така че, това е писта, на която Брадъл показа форма, и както признава – му харесва.

Тя изглежда идеалната писта за повторното връщане на Брадл. Откакто дебютира в календара през 2014 г., Honda взе четири победи от шест старта. Маркес спечели три, а Кал Кръчлоу една. Има и още четири подиума – два на Дани Педроса и два на Кръчлоу.

След като винаги е имало пилот на Honda на подиума, надеждите на тима са на Пол Еспаргаро (Repsol Honda) или пилотите на LCR, които са в отлична форма, за да продължат тази серия. Брадъл обаче се запознава още с новата машина RC213V.

Сподели