Миналият сезон световният шампион Тим Гайзер от екипа на HRC стартира с 8-о място в първия манш от MXGP на Великобритания. Тази година, поради късния старт на шампионата,  първото състезание в Оман ще пусне бариерата повече от месец по-късно – на 3 април. Как се подготвя действащия шампион на MXGP и звезда на Honda за 2021 г .

Как премина подготовката ти извън сезона? Какъв беше твоят график за тренировки?

 

Досега моята подготовка извън сезона беше добра. Тренирах усилено през декември и след това имах няколко седмици почивка. Сега съм в Сардиния и ще остана тук около месец. Тренирам усилено на мотора и без него. Планът е да направим трите италиански състезания и след това да се отправим към Оман. Нямам търпение да започна да се състезавам отново.

 

Чувстваш ли се по-различно от предишните години, с този по-късен край на предходния шампионат и по-късен старт на сезон 2021?

 

В някои отношения се чувствам различно, защото обикновено през януари съм в Сардиния. Но тази година прекарах доста вкъщи. Гран при обикновено започват в края на февруари или началото на март, но тази година всичко е с малко закъснение. Сигурен съм, че след като започнем да се състезаваме, ще се почувствам отново естествено.

 

Ограниченията за пътуване променили ли са някой от твоите планове?

 

С всички правила за оставане вкъщи, нямаше много избор да отидем никъде или да правим различни неща. Когато получих трите седмици почивка, не отидохме на почивка. Вместо това се видях с приятели и ние просто се мотаехме. Иначе беше просто спокойно, различно време, защото всичко е затворено. Отделих много време да презаредя батериите и се почувствах добре, когато прекъснах тренировки. Но сега съм готов да започна.

По-лесно ли е тази година, отколкото миналата, защото карате един и същ мотоциклет Honda CRF450RW, с който спечелихте титлите, макар че няма толкова много тестове?

 

Моторът е доста подобен на миналата година, с няколко промени. Чувства се, че е по-близо до този, с който спечелих световното първенство през 2020 г. Няколко малки неща са нови, но като цяло, много сходни. Така че все още се чувствам много удобно с него.

 

Каква беше реакцията в Словения, след като спечелихте шампионата за 2020 г.? Реакцията отново беше огромна. Все пак беше малко по-различно, защото не можех да отида никъде, за да правя интервюта, да събирам награди или хода партита, което съм правил преди. Така че беше различно, но все пак доброто отношение се вида и ме кара да се чувствам изключително горд. Словения имаше добра спортна година. Получава ли мотокросът повече популярност в сравнение с други спортове? Словения има много добри състезатели в много спортове. Но мисля, че мотокросът се развива много в моята страна. Има много малки деца и хора, които искат да започнат да карат мотоциклети. Така че съм много щастлив, че моите успехи вдъхновяват другите да се заемат с този спорт. Гледали ли сте SX? Какво мислите за резултатите до момента и кой ви е впечатлил? Гледах суперкроса и бях впечатлен от Барша, която спечели първия кръг, което е невероятно. Но Роксен изглежда последователен и сега печели, така че това е добре. Класът е пълен с наистина добри пилоти и е добре да се види как минават  състезанията там. Миналата година беше пълна с възходи и падения. Колко трудно беше психически да се фокусираш и да поддържаш толкова високо ниво на представяне? Миналата година беше трудна за всички. Много нови неща ни се случиха с графика и с тестовете, и с пътуването. Но като състезател винаги трябва да намеря мотивацията да тренирам усилено, да продължа да полагам усилия и да съм фокусиран на 100%. Беше трудно, но като цяло се получи наистина добре и съм доволен от усилията, които целият екип положи, за да постигне титлата. Всички казват, че защитата на титла е по-трудна. Миналата година изглеждаше така, но мислите ли, че 2021 г. ще бъде още по-трудна? Защитата на титла винаги е трудна, но и победата от първия път също е много трудна! Трябва да участвате във вашата „игра“ всяка седмица, да се стараете да бъдете последователни, да останете без наранявания. Мисля, че 2021-а ще бъде още една добра година на оспорвани състезания с много топ ездачи в класа. В MXGP има много носители на титли и мисля, че ще бъде интересен сезон с много битки. Как се подготвяш за сезона в MXGP? Предполагаш ли, че сезонът ще продължи нормално? Или просто планирате да карате 20 кръга, където и да са те, на каквато и да е състезателна писта? В момента подготовката ми върви доста нормално, малко забавена, както казах преди, но продължавам както обикновено и се надявам да успеем да състезаваме сезона по настоящия график. Трудно ли е да се тренира със същия интензитет в момента, тъй като глобалната ситуация все още е много неясна? Всички знаем защо тренираме толкова усилено. И това е така, защото всички се опитваме да спечелим. Така че никога не съм имал нужда от допълнителна мотивация или някой да ме подбутва. Винаги съм намирал мотивацията и знам как да го направя. С нетърпение очаквам да се състезавам. Бихте ли възразил, ако състезанията се върнат към еднодневния формат? В началото, когато започнахме с еднодневния формат миналата година, аз се борех с него и не се чувствах толкова комфортно. Но сега чувствам, че няма значение за мен, мога да се адаптирам и към едното, и към другото. Какво ще кажеш, ако са направили тройни състезания – неделя-сряда-неделя? Дори да правя по три състезания за една седмица, приемам го. Това е, което трябва да се направи, за да се спаси сезонът. Всъщност миналата година всичко работи доста добре като система, за да се направят толкова много състезания за кратко време. Така че знаем, че е възможно. Но да се надяваме, че каквото и да се случи, феновете могат да се върнат и да гледат състезанията, да ни развеселят и да ни посетят в бокса. Липсват ми контактите с моите поддръжници и се надявам те да могат да дойдат на състезанията. Това прави цялата атмосфера много по-добра. Има ли нещо, което си научил миналата година, което ще ти помогне през тази по отношение на справянето с неизвестните? Миналата година научих много с всички промени, които се случиха относно това как трябва да бъдем гъвкави. Трябва да се адаптираме и просто да продължим с това, което ни предстои. Няма смисъл да се оплакваме или да жалим, че нещата са различни. Трябва да излезем и да се уверим, че всеки си е свършил работата. Знам, че с Team HRC и Honda мога да го направя. Направихме много състезания за кратък период с много малко почивни дни за всички. Но запазихме шампионата и поддържахме нивата високи, работихме при възникналите проблеми. Това ме прави уверен за тази година, че мога да се справя, ако нещата се променят.

Сподели