Актуализации на модела: джобният размер на Honda получава ново име, допълнено от визия в ретростил, лесно свалящи се панели, двигател с въздушно охлаждане със спецификация EURO5 и петстепенна скоростна кутия. Реновираният LCD дисплей включва оборотомер и индикатор за предавките.

Лесен за каране, забавен и функционален, оригиналният мотоциклет за отдих е създаден от Honda през 1963 г. заедно с емблематичния малокалибрен мотоциклет Monkey и историята му продължава през години с всяко съответно поколение – с Dax, Ape и прероденият през 2018 Monkey.

Формулата намери отклик в новото поколение млади ездачи, известни като „Генерация Y“ в САЩ, „Dek Neaw“ в Тайланд и „Street-Kei“ в Япония. Израснали в безграничната ера на интернет и те споделят неконвенционални култура, възгледи и дух.

Инстинктивно привлечени от мотоциклетизма, младежите пожелават първия си двуколесен транспорт, който обаче трябва да бъде вълнуващ, но не и ненужно предизвикателен, с оригинален дизайн, но и с разумна цена. За да се погрижи специално за такива млади ездачи, през 2013 г. Honda представи MSX125 (Mini Street X-treme 125).

 

Истински глобален продукт MSX125 (известен като „Grom“ в Япония и САЩ) е хит в целия свят. През първия си продажбен сезон MSX125 се присъедини към CBF125 и заедно с него влезе в редиците на 5-те най-продавани 125-кубикови мотоциклети в Европа. И през последните няколко години се утвърди като фаворит на марката, независимо дали се използва за обикновено придвижване в града, или като декларативно олицетворение на индивидуалността на собственика си.

След 6 години тих успех и няколко малки стилови промени е време за нов MSX125, съобразен със следващото поколение млади ездачи. Или, да го наречем с новото му официално европейско име – нов MSX125 Grom. Напълно модернизиран, но още по-свеж, той все още е малката машина на Honda, но с големи мечти.

Напълно преработен MSX125 Grom, е с нов дизайн, свеж и забавен. Актуализираното LCD табло също вече включва оборотомер и индикатор за положението на предавката.

Двигател с въздушно охлаждане задвижва MSX125, но е добавена пета предавка. А непромененото шаси предлага същите размери на окачването, спирачките и качеството на управление на малките мотоциклети.

Стайлинг и оборудване

Предишният външен вид на MSX125 беше почти миниатюрно отражение на модерните линии на спортните naked мотоциклети на Honda от онова време. За 2021 г. новият MSX125 Grom приема различна дизайнерска насока.

Има нов вид подобрения в каросерията – забележителна индивидуалност, която съчетава модерността на лъскавия LED фар, съкратен седалков блок с подрамка и ретро визията на супер компактните странични панели и капаци на резервоарите. Повлиян от постоянните усилия на клиентите да направят своя мотоциклет уникален, MSX125 Grom е проектиран около концепцията за адаптивност и лесно персонализиране – всички панели се закрепват с по шест болта от всяка страна, подчертани в ярко флуоресцентно зелено на съответните точки.

 

Златното покритие на предните амортисьори и жълтата задна пружина се открояват в ярък контраст с тъмния двигател, ауспух, колела и рама. Лесното за четене и с компактни размери LCD цифрово табло е преработено, за да включи оборотомер и индикатор за смяна на предавките, наред със скоростомера, двата километража, манометъра и часовника. Нулирането на измервателните уреди и часовника или редуването между километража и средната скорост се управлява от превключвателите от двете страни на дисплея.

2021 HONDA MSX125 GROM

 

Двигател

  • Нов, 125-кубиков с въздушно охлаждане, двуклапанен двигател
  • Петстепенната скоростна кутия подобрява възможността за пътуване извън града
  • Съответствие с EURO5

MSX125 Grom разполага с нов, 125-кубиков двуклапанен двигател с въздушно охлаждане, с 50 мм отвор и 63,1 мм ход и степен на сгъстяване 10,0: 1. Максималната мощност от 7,2 кВт се постига при 7250 об. / мин, с максимум въртящ момент от 10,5 Нм при 5500 об./мин.

Едно голямо подобрение, което мотоциклетистите ще оценят, е прилагането на 5-степенна скоростна кутия (вместо досегашната 4-степенна). То осигурява по-спокойно, по-високоскоростно пътуване. Максималната скорост е от 92 км/ч до 94 км/ч.

Ръчното задействане на съединителя запазва пълнокръвното мотоциклетно изживяване, а 12-инчовите колела осигуряват динамично каране в града.

Също така е икономичен – изминава 65,7 км с 1 л (по WMTC) благодарение на технологиите с ниско триене. Усъвършенстваният PGM-FI гарантира високоефективно изгаряне, за да осигури приятно изживяване при подаване на газ.

 

MSX125 Grom е хомологиран за EURO5, който от 1 януари 2020 г. въведе значително по-строги стандарти за емисиите на двигателите в сравнение с EURO4. Тези изисквания включват значително намаляване на разрешените емисии на въглероден оксид, над 40% намаление на общите въглеводородни емисии и въвеждане на ограничение за твърди частици.

 

Шаси

Добре доказалото се шаси на MSX125 Grom остава непроменено за 2021 г.

Стоманена моно-тръбна рамка осигурява основната здравина на MSX125 Grom. Специално настроената вертикална / хоризонтална твърдост и гъвкавост в шарнирната рамка и окачващите плочи на двигателя осигурява перфектния баланс на комфорт и увереност.

Структурата на рамката също така позволява ефективно съхранение на свързани с PGM-FI компоненти и електрически части вътре в капака на резервоара, който е с увеличен до 6,0 л обем. Ниската позиция на седалката (761 мм) превръща MSX125 Grom в изключително лесна за управление машина. Размерът му също така гарантира, че собствениците ще могат лесно да го товарят/ разтоварват, транспортират и използват.

Окачването отпред и отзад осигурява качество за по-висок клас мотоциклети. Вилката от 31 мм намалява теглото без пружиниране и благодарение на по-голямата площ за ход на буталата (в сравнение със стандартната телескопична вилка) предлага подобрено усещане за амортизация по време на хода.

Основни за формата и функцията на MSX Grom са неговите 5-спицеви (преработени) 12-инчови алуминиеви джанти. Предните 120/70-12 и 130/70-12 задни гуми също подсилват идеята за динамичен външен вид. Хидравлични двубутални предни (изпълнени в задно) и еднобутални задни спирачни апарати работят с дискове с размери съответно 220 мм и 190.

Сподели