Втората част от двудневния етап на маратона изпробва пилотите на Monster Energy Honda HRC при липса на помощ от екипа на бивака Ал Ула. На състезателите беше позволено само 30 минути да работят върху своите мотоциклети Honda CRF450 RALLY, за да ги подготвят за специалния етап от 428 км етап.
Подобно на вчерашния ден, разнообразният терен, който се насочваше на изток към Ха’ил, щеше да натовари гумите им до краен предел, за да направи износването им решаващ фактор за резултатите. Причината е, че всеки състезател трябваше да използва своя един комплект гуми в продължение на два дни и в огромно разстояние от 843 километра.
Тоша Шарейна призна след маратонския етап, че е намалил скоростта през последните километри, за да не се налага да води днес. Ето защо, тръгвайки втори след Сандърс, той се бореше в ранната част на етапа, тъй като навигационна грешка го изхвърли от идеалния курс. Тоша се окопити и възвърна самообладанието си, за да настигне водещите пилоти по правилния маршрут. Той караше като част от група до финала в Ха’ил.
Концентрацията и скоростта на Шарейна по време на 428-километровия етап му осигуриха 6:24 мин от лидера в генералното класиране на Дакар. Това го доведе до половината от дефицита във времето – само на 7:02 мин.
Със супербързи писти от началото днес, последвани от пясъчни участъци, предлагащи промяна на темпото, Адриен Ван Беверен се адаптира добре към условията и сложната навигация. Той беше сред водещите ездачи, преди да се ускори в далечината, за да натрупа някои важни бонуси за време. С последните 50 км от етапа, раздробен с камъни, спасяването на гумите му беше най-важното, докато се опитваше да удържи първата си победа на етапа на рали Дакар за 2025 г. Въпреки че късното наказание осуети шансовете му за шеста етапна победа в ралито. Това го свали на второ място след Лучано Бенавидес в края на деня.
След като загуби част от времето си вчера, Рики Брабек показа защо е двоен шампион на рали Дакар. Спокойното му каране до финалната линия в Ха’ил го класира пети, само на три и половина минути от най-доброто време за деня. Въпреки че започна да се чувства психически изтощен, той брилянтно успя да намали почти десет минути от общото си изоставане. Така че ще бъде един от пилотите за следене следващата седмица. Той се стреми да го намали още повече, тъй като ралито се насочва към финала на Шубайтах след почивния ден днес.
Скайлър Хоус беше на още 1:10 мин. след Брабек на шеста позиция. Американецът направи лека грешка, тъй като разчиташе на вече направените следи в пясъка. Това е нещо, което е лесно да се направи със скоростта, развивана от заводските състезатели в рали-рейдовете. Той тръгна по грешен завой в един каньон. Впоследствие загуби около шест минути, но след спирането за зареждане успя да спести ценно време, за да се задържи в челната петица като цяло.
След проблемите с ръката си вчера, осмият – Пабло Куинтанила се бореше да влезе в постоянен ритъм на своята Honda CRF450 RALLY. Комбинацията от терени се оказа истинско предизвикателство за двукратния световен шампион по рали крос кънтри.
С пълния списък от петима състезатели на Monster Energy Honda HRC, които вече са на сигурно място в бивака в Ха’ил, почивният ден ще ги накара да се прегрупират, докато те и целият отбор се подготвя за втората седмица на състезанието през Саудитска Арабия и последния участък до финалната линия в Шубайтах.