Днес Team HRC официално представи своя проект за 2024 в WorldSBK, който е със заводските пилоти Икер Лекуона и Хави Виерж. Те ще щурмуват пистата с напълно новия CBR1000RR-R.

Мениджърът на Team HRC Хосе Мануел Ескамес очерта целите за предстоящия състезателен сезон. Това беше последвано от видео представяне на новия 2024 Fireblade, който ще бъде поверен на Лекуона и Виерж. Те започват трети пореден сезон с отбора.

Двамата испански състезатели повториха целите си за предстоящия шампионат. Те подчертаха необходимостта да се използва потенциалът на новия мотоциклет и да се постигне добро сцепление и ускорение, както и последователност в представянето на различни писти. Така ще си подобри представянето от миналия сезон.

Honda Fireblade 2024 разполага с набор от актуализирани компоненти, като се започне с нови пакети за аеродинамика и електроника. Японските инженери работиха неуморно през последните месеци, за да осигурят на фабричния екип за сериите WorldSBK  нови части. Те трябва да донесат ползи в много области, не на последно място ускорението, забавянето и спирането.

По време на зимните тестове екипът и състезателите имаха първа възможност да работят върху мотора, тъй като те търсят базова настройка. Тя може да им позволи да впрегнат очевидния потенциал на машината.

Естетически въздействащата ливрея показва логото на CBR в по-ярък нюанс на синьото, докато поразителна синя лента украсява корема. За да отрази тази промяна, кожените екипи на ездачите включват подобна синя лента, преминаваща вертикално отгоре надолу.

Лекуона и Виерж ще се върнат на пистата с новия CBR1000RR-R на 19-20 февруари, когато ще участват в последния предсезонен тест на пистата Филип Айлънд в Австралия. След това остават на същата писта, където на 23 -25 февруари е откриването на сезон 2024 с първите стартове.

Няколко въпроса към Хави Виерж (#97) 

– Гледайки вашия Instagram, изглежда, че винаги карате колело или мотокрос?

Харесвам зимния период, тъй като мога да прекарвам повече време вкъщи и да правя планове преди новия сезон. Обичам мотокроса и мога да карам повече през зимата, отколкото по всяко друго време. Опитвам се да правя много тренировки с мотоциклети и колоездене също…

– Това е вашата трета година в WorldSBK, но също и третият ви сезон с HRC. Как се чувствате, когато навлизате в третата си година?

Наистина очаквам с нетърпение тази година…

 

Няколко въпроса към Икер Лекуона (#7)

– Разкажете за вашата подготовка извън сезона?

Наистина ми хареса почивката. Обичам зимата и студа. Имам късмета да живея в Андора, което е идеалното място за каране на ски. Така че карам много алпийски ски, но също така и мотокрос и равнинни писти…

– 2024-а е вашата трета година с Team HRC в WorldSBK и носи нов модел Fireblade. Какъв е вашият фокус по време на предсезонната подготовка за първи кръг?

Много съм щастлив да бъда фабричен състезател със същия отбор за трета година. Това означава, че съм мотивиран да работя усилено преди сезона…

 

Няколко въпроса към Хосе Мануел Ескамес (мениджър на отбора)

– Разкажете ни за пътуването, което ви доведе до това да станете мениджър на екипа на Team HRC в WorldSBK?

Първо работих като механик в Барселона, преди да се преместя на състезателната арена. По-голямата част от състезателната ми кариера до момента бе в MotoGP. Там имах шанса да работя с някои страхотни състезатели и добри отбори, включително няколко сезона с HRC. Сега съм много щастлив да бъда мениджър на екипа на Team HRC в World Superbike и съм готов да приложа целия си опит в тази нова роля. Компанията е същата и начинът на работа също е подобен. Така че преходът беше относително плавен, въпреки че има и много нови неща, с които да се запозная, разбира се.

Сподели